اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

برخی از معامله‌گران بیت کوین بر سر رسیدن قیمت به ۳۶,۰۰۰ دلار شرط بسته‌اند

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • برخی از معامله‌گران بیت کوین بر سر رسیدن قیمت به ۳۶,۰۰۰ دلار شرط بسته‌اند


    دریبیت (Deribit)، صرافی ابزارهای مشتقه مبتنی بر ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش اقبال سرمایه‌گذارانی به معاملات اختیار بیت کوین است که روی افزایش بهای این ارز دیجیتال تا آستانه ۳۶,۰۰۰ دلار تا پایان سال جاری میلادی شرط بسته‌اند.

    به گزارش کوین دسک، تا روز یکشنبه هفته جاری، شمار قراردادهای اختیار خرید (Call Options) در قیمت‌های اعمال ۳۶,۰۰۰ و ۳۲,۰۰۰ دلار با سررسید ۲۵ دسامبر (۵ دی) به بالاترین سطح روزانه خود رسید.

    لوک استریجرز (Luuk Strijers)، معاون ارشد ارتباطات دریبیت در یک گپ‌وگفت تلگرامی به کوین دسک گفته است:

    ما شاهد فعالیت‌های غیرمعمول در قراردادهای اختیار خرید با قیمت اعمال ۳۶,۰۰۰ دلار و سررسید دسامبر هستیم. تنها شمار معدودی از خریداران با انتظارات به‌شدت صعودی دست به انعقاد این قراردادها زده‌اند.

    گفتنی است اختیار خرید، قراردادی است که طی آن خریدار قرارداد، حق (نه الزام و تعهد) دارد که مقدار معینی از یک دارایی پایه را با قیمتی مشخص و پیش از سررسید بخرد. اختیار فروش (Put Option) نیز مانند اختیار خرید است با این تفاوت که به خریدار خود، حق فروش دارایی را می‌دهد.

    قرارداد باز یا تسویه‌نشده نیز به تعداد قراردادهای معامله‌شده‌ای اشاره دارد که با یک موقعیت معاملاتی جبرانی (Offsetting Position) تسویه نمی‌شوند.

    نمودار تغییرات قراردادهای باز در معاملات اختیار بیت کوین
    تغییرات قراردادهای باز در معاملات اختیار بیت کوین. منبع: اسکیو
    آن‌طور که پیداست، بیشترین تعداد موقعیت‌های باز در قراردادهای اختیار خرید با قیمت اعمال ۳۶,۰۰۰ دلار و سررسید دسامبر برابر با ۷۵۲ فقره بوده است.

    تعداد موقعیت‌های باز در قراردادهای خرید با قیمت اعمال ۳۲,۰۰۰ دلار نیز به ۴۶۲ فقره افزایش یافته است.

    به‌طور نسبی می‌توان گفت که تعداد قراردادهای اختیار در قیمت اعمال ۲۸,۰۰۰ دلار و سررسید دسامبر و همچنین قراردادهای اختیار فروش با قیمت‌های اعمال ۹,۷۵۰ و ۹,۰۰۰ دلار با سررسید ماه جاری، شاهد افزایش ناچیزی بوده است.

    گفتنی است روز یکشنبه طی ساعات معاملاتی به وقت اروپا همزمان با کاهش سطح نقدینگی، موقیعت‌های خرید در قراردادهای خرید اختیار با قیمت‌های اعمال ۳۶,۰۰۰ دلار و ۳۲,۰۰۰ دلار در محدوده زیان یا بی‌تفاوت (out-of-the-money) اجرا شدند.

    از این رو، معامله‌گران یادشده، بیش از آستانه تحمل زیان خود در یک روز در این قراردادها هزینه کرده‌اند.

    بنابراین این معاملات، اندکی تعجب‌برانگیز است؛ چراکه بازار معاملات اختیار، احتمال بسیار اندکی برای صعود قیمت‌ها به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار تا پایان دسامبر قائل است.

    نمودار احتمالات بازار اختیار بیت کوین
    احتمال صعود بهای بیت کوین به بالای یک قیمت مشخص. منبع: اسکیو
    آن‌طور که داده‌ها نشان می‌دهد، احتمال ثبت اوج تاریخی تازه برای قیمت بیت کوین و صعود آن به بالای مرز ۲۰,۰۰۰ دلار تا پایان سال جاری میلادی تنها ۵ درصد و احتمال عبور آن از آستانه ۲۸,۰۰۰ دلار فقط ۲ درصد است.

    علاوه بر این، فعالان بازار تنها ۹ درصد احتمال می‌دهند که بهای بیت کوین تا انتهای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بتواند از مرز ۲۰,۰۰۰ دلار عبور کند.

    از این رو، اگرچه دورنمای صعود بهای بیت کوین به مرز ۳۶,۰۰۰ دلار بسیار ناچیز است، اما این قراردادهای اختیار بی‌تفاوت، چندان هم گران تمام نمی‌شوند.

    به بیان دیگر، بیشینه زیان این قراردادها به قیمت پرداختی برای خرید آنها محدود می‌شود.

    احتمالاً همین امر، انگیزه معامله‌گران یادشده برای اخذ موقعیت‌های معاملاتی خرید در یک اوج قیمتی تازه است.


    انواع مواد مخدر: 14 تا از رایج ترین انواع مخدر در دنیا
    درمان افتادگی شکم بعد از سزارین: ۹ نکته و ۵ تمرین موثر یوگا
    خواب مغناطیسی: فواید، عوارض و همه نکات مهم
    پاسخ به سوال رایج مادران “چیکار کنم نوزادم چاق بشه”
    13 گام برای اینکه منفی ‌باف (بدبین) نباشیم (روش علمی)


    در لحظه نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده ۱۰,۸۰۸ دلار دادوستد می‌شود. گفتنی است این ارز دیجیتال از ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) به این سو در حال نوسان در بازه قیمتی ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰,۵۰۰ دلار بوده است.

    آن‌طور که داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد، احتمال شکست این محدود و عبور از آستانه روانی ۱۱,۰۰۰ دلار بالا است.
    ویرایش توسط parva55 : https://www.traderha.com/member/34023-parva55 در ساعت 09-17-2020, 01:43 PM
پردازش ...
X