اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تعداد زنان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ۱۶۰ درصد افزایش یافته است

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تعداد زنان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ۱۶۰ درصد افزایش یافته است


    باور کلی بر این است که حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین به طور ویژه در انحصار مردان است. با این حال، گزارشی که اخیرا منتشر شده روایت دیگری دارد. طبق گفته تحلیل‌گران، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، تعداد زنان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ۴۳.۲۴ درصد افزایش داشته است و برخی صرافی‌ها شاهد افزایش خیره‌کننده ۱۶۰ درصدی تعداد کاربران زن در پلتفرم‌های خود بوده‌اند.

    در ادامه با استفاده از داده‌های ارائه‌شده در مقاله‌ای که در وب‌سایت کوین تلگراف منتشر شده است، به بررسی چگونگی افزایش فعالیت زنان در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت و عوامل کلیدی را که به این رشد کمک می‌کنند، مرور می‌کنیم. همچنین، بررسی خواهیم کرد که چرا نرخ افزایش کاربران زن در مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت است. زنان بیشتر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند

    پژوهشی که در دسامبر (آذر ۹۸) توسط شرکت مدیریت سرمایه گری‌اسکیل (Grayscale) منتشر شد، نشان داد که ۴۳ درصد از سرمایه‌گذاران مشتاق به بیت کوین، زن هستند. این عدد به طور مداوم در حال افزایش است و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

    با وخامت اوضاع مالی در جهان، بسیاری افراد به سرمایه‌گذاری روی املاک و مستغلات، طلا، و ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. با فرض اینکه معمولا زنان در مقایسه با مردان نسبت به شرایط اقتصادی جهان بدبین‌تر هستند، احتمالا اعتماد آن‌ها به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. بنابراین، بسیاری از زنان ارزهای دیجیتال را پناهگاهی امن برای دارایی‌های خود می‌بینند.

    در این بین، ارزهای دیجیتال برای بسیاری حکم یک سرمایه‌گذاری نتیجه‌بخش را پیدا کرده است. کارآفرین بلاک چین، نیسا آمویلز (Nisa Amoils)، طی مصاحبه‌ای با اشاره به فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری در این بازار به عنوان یکی از دلایل اصلی علاقه روزافزون زنان به پول دیجیتال، اظهار داشت:
    زنان می‌توانند از طریق ترید، سرمایه‌گذاری، و هزینه‌ کردن مجازی بیت کوین درآمد خود را افزایش دهند. اقتصاد مبتنی بر توکن از قبیل عرضه اوراق بهادار در قالب توکن، می‌تواند سرمایه را به مساوات در دسترس افراد جامعه قرار دهد.
    بسیاری از پلتفرم‌‎های معاملاتی تاکنون شاهد افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال بوده‌اند. به عنوان مثال، در ماه مارس (اسفند)، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس به افزایش ۱,۲۰۰ دلاری سپرده‌های کاربران ساکن ایالات متحده اشاره کرد، دقیقا به ‌اندازه چک‌های مشوق مالی که دولت ایالات متحده برای جبران ضرر اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در اختیار مردم این کشور قرار داده بود.

    در همین حین، دو برابر شدن قیمت بیت کوین طی دو ماه گذشته، همراه با رویداد اخیر هاوینگ، باعث شده ارزهای دیجیتال دوباره بر سر زبان‌ها بیفتند. در این بین، زنان نیز درست به اندازه مردان تاثیرگذار بوده‌اند. طبق گزارش گری‌اسکیل، ۴۹.۸ درصد زنان پیش‌بینی کردند که محدود شدن عرضه بیت کوین به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در آینده خواهد انجامید. معامله‌گری ارز دیجیتال کاری مردانه نیست

    در مجموع، رشد قیمت بیت کوین و همچنین جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه پول دیجیتال، بر تعداد زنان فعال در صرافی‌های ارز دیجیتال افزوده است. به عنوان مثال، صرافی ارز دیجیتال بیتام گلوبال (Bithumb Global)، اخیرا طی گزارشی اعلام کرد که این شرکت شاهد افزایشی ۳۰ درصدی در تعداد کاربران زن در سال ۲۰۲۰ بوده است. معاون رئیس این شرکت، وینسنت پون (Vincent Poon)، توضیح داد که امروزه زنان از پول دیجیتال برای ایمن نگه‌ داشتن سرمایه خود استفاده می‌کنند، هرچند که ممکن است تمام زنان در زمینه معاملات فعال نباشند. پون در این خصوص اظهار داشت:
    به نظر من، زنان به علت جنبه فنی و نوسانات قیمت بیت کوین، معمولا در زمینه سرمایه‌گذاری روی بیت کوین چندان محافظه‌کار نیستند. به عقیده من، آن‌ها فقط سعی می‌کنند پورتفوی خود را متنوع یا ایمن کنند. همچنین، به این علت که در طول شیوع بیماری کووید-۱۹ اعتماد بسیاری به بازار سهام و اقتصاد سنتی از بین رفته است، زنان نیز به بیت کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین نگاه می‌کنند. بسیاری از زنان حتی اگر دست به معامله نزنند، در صرافی‌ها حساب باز می‌کنند. آن‌ها در حال کشف این حوزه هستند.
    طبق آمار، از ابتدای امسال، تعداد کاربران زن در اکثر صرافی‌های برتر ارز دیجیتال بین ۲۲ تا ۱۶۰ درصد افزایش داشته است. به طور مشخص، صرافی‌های CEX.io و اکسمو (EXMO) نیز، مشابه بیتام گلوبال، شاهد افزایش تعداد کاربران زن بوده‌اند. ترید کار صرفا مردانه نیست
    الکساندر کراوتس (Alexander Kravets)، مدیرعامل شعبه CEX.io در ایالات متحده، در آخرین گزارش از آمار این صرافی بیان کرد:
    پایگاه کاربری صرافی cex.io شاهد رشدی ۲۶.۸۶ درصدی در تعداد کاربران زن در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بوده است.
    مدیر ارشد توسعه تجارت در اکسمو، ماریا استانکویچ (Maria Stankevich)، نیز اعلام کرد این صرافی بیشترین نرخ رشد را در کاربران زن بین ۱۸ تا ۲۴ سال و ۳۴ تا ۴۴ سال شاهد بوده است. او همچنین افزود:
    ما متوجه شده‌ایم که در بعضی موارد سایر اعضای خانواده معامله‌گرانی که حساب vip دارند نیز شروع به انجام معاملات کرده‌اند، احتمالا به این علت که قصد کسب مهارت‌های جدید داشته‌اند.
    کوین‌کرنر (CoinCorner)، صرافی بریتانیایی ارز دیجیتال نیز اعلام کرد که اکنون ۱۴.۷ درصد از کاربران این صرافی زنان هستند و ثبت‌نام زنان در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ در این صرافی، ۴۷ درصد رشد داشته است. جوآن گلدی (Joanne Goldy)، متخصص بازاریابی در کوین‌کرنر نیز برای توضیح بیشتر در خصوص این جهش ناگهانی افزود:
    طی پنج سال اول کار کوین‌کرنر، ما علاقه چندانی از سوی مخاطبین زن دریافت نکرده بودیم. میزان ثبت‌نام زنان طی این پنج‌ سال به‌ تدریج از ۱۰ درصد به ۱۴ درصد رسیده بود.
    در این بین، صرافی اوکی‌ کوین (OKCoin) نیز شاهد افزایش جریان ورودی زنان به سرویس‌های خود بوده است. مدیرعامل این صرافی، هونگ فنگ (Hong Fang)، اظهار داشت که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، افزایشی ۸۰ درصدی در کاربران زن این صرافی مشاهده شده است. به گفته فنگ، ۵۰ درصد از این کاربران افراد تازه‌وارد به حوزه ارزهای دیجیتال بوده‌اند و ۴۰ درصد آن‌ها بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن داشتند.

    اما در این بین، صرافی بیتفینکس با نرخ رشد ۱۶۲ درصدی کاربران زن از ابتدای سال جاری تاکنون، در بین سایر صرافی‌ها رکوردشکن بوده است. جو مورگان (Joe Morgan)، مدیر ارشد روابط عمومی این صرافی، طی مصاحبه‌ای اظهار داشت:
    این رشد به‌ وضوح نشانگر افزایش علاقه زنان به دارایی‌های دیجیتال است. در این مورد که چرا زنان ترجیح می‌دهند حساب‌های خود را در صرافی بیتفینکس باز کنند، شاید یکی از دلایل آن به ماهیت متنوع و فراگیر کسب‌وکار ما مرتبط باشد.
    استفاده از ارزهای دیجیتال آسان می‌شود

    پذیرش آهسته اما پیوسته فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را می‌توان با افزایش تعداد کاربران زنی که تمایل به گنجاندن این نوآوری در زندگی روزمره خود دارند، مرتبط دانست. در ماه مارس (اسفند)، پلتفرم مالی توگِدِر (2gether) اعلام کرد که ۲۳ درصد از کاربران اپلیکیشن این پلتفرم را زنانِ بین ۲۶ تا ۴۵ سال تشکیل می‌دهند که در حرفه‌های مختلفی از جمله حسابداری، وکالت و اقتصاد شاغل هستند. همان‌طور که در این گزارش اشاره شده است، امروزه کاربران زن به همان طریقی که از پول فیات استفاده می‌کنند، مایل به استفاده از ارزهای دیجیتال نیز هستند.

    علاوه بر این، ترا (Terra)، یکی دیگر از پلتفرم‌های پرداخت در بستر ارزهای دیجیتال نیز گزارش داده است که ۷۴ درصد از کاربران این پلتفرم را زنانی که در اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ زندگی خود هستند، تشکیل می‌دهند. این زنان برای خرید لباس، قهوه، و سایر کالاهای روزمره خود از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. آمار همچنین نشان می‌دهد که نه تنها زنانی از نسل هزاره که در استفاده از فناوری خبره هستند در میان این افراد قرار دارند، بلکه زنانی که تخصص فنی خاصی ندارند و یا آموزش ویژه‌ای ندیده‌اند نیز شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال کرده‌اند. نسل هزاره شامل افرادی می‌شود که در دو دهه پایانی قرن بیستم متولد شده‌اند. عامل جغرافیایی

    بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که مشارکت زنان در صنعت ارزهای دیجیتال می‌تواند وابسته به عوامل جغرافیایی نیز باشد. به عنوان مثال، تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در ایالات متحده و اروپا، یعنی مناطقی که بیشترین میزان تقاضا برای پول دیجیتال را دارند، از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ درصد افزایش یافته است. آمار منتشرشده از سوی پلتفرم توگدر نیز این مسئله را تایید می‌کند. طبق این داده‌ها، زنان اروپایی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند اغلب از نسل هزاره و نسل ایکس هستند و بین ۲۶ تا ۴۵ سال سن دارند. نسل ایکس شامل افرادی می‌شود که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی متولد شده‌اند.

    در عین حال، برخی کشورها شاهد افزایشی بیش از ۱۰۰ درصدی در تعداد کاربران زن حوزه ارزهای دیجیتال بوده‌اند. به عنوان مثال، در اروپا یونان با رکوردی ۱۶۳.۶۷ درصدی پیشتاز است. نیکولائوس کوستوپولوس (Nikolaos Kostopoulos)، مدیر ارشد همکاری‌ها و پذیرش بازار در شرکت هارمونی (Harmony)، به عوامل اقتصادی و شغلی به عنوان اصلی‌ترین دلایل افزایش تعداد زنان در بازار ارزهای دیجیتال یونان اشاره کرده و ادعا می‌کند:
    به هنگام رونق مجدد بازار کار پس از بحران بیماری کووید-۱۹، اقتصاد یونان به طور مداوم شاهد بهبود است. این موج جدید از متخصصان جوان به شکلی جدی به دنبال واسطه‌هایی هستند تا روش‌های سرمایه‌گذاری‌ جایگزین را شناسایی کنند. به همین شکل، بلاک چین نیز در کنار شرکت‌های مشاوره و فناوری اطلاعات، در میان مهارت‌هایی قرار گرفته که با تقاضای بالا روبرو شده‌اند. به همین ترتیب، صنعت فناوری اطلاعات یونان نیز شاهد ورود روزافزون زنان بوده است و همین روند در موسسات دانشگاهی فنی و مهندسی نیز دیده می‌شود.
    از لحاظ زنان تازه‌وارد به فضای ارزهای دیجیتال، پس از یونان رومانی با ۱۲۵.۰۹ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. پرتغال با ۸۹.۹۵ درصد، اوکراین با ۸۶.۶۸ درصد و جمهوری چک با ۸۵.۶ درصد افزایش در تعداد کاربران زن، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در برخی از این کشورها، افزایش تعداد کاربران زن را می‌توان با عوامل اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلیِ پایین و بالا بودن نرخ بیکاری مرتبط دانست. در کشورهای دیگر، توسعه فعال در بخش فناوری اطلاعات، محرک اصلی پیوستن زنان به حوزه ارزهای دیجیتال است.

    آلیونا کارپینسکایا (Alyona Karpinskaya)، مدیرعامل و بنیان‌گذار آژانس روابط عمومی پی‌آر بلاک چین (PR-Blockchain)، طی مصاحبه‌ای با اشاره به این نکته ادعا کرد که افزایش شدید علاقه زنان اوکراینی به ارزهای دیجیتال را می‌توان با افزایش تعداد شرکت‌های فعال در بخش فناوری اطلاعات و همچنین افزایش تعداد زنان آموزش‌دیده در حوزه فناوری مرتبط دانست. او در این خصوص اظهار داشت:
    بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۹، تعداد زنانی که اکنون در بخش فناوری اطلاعات اوکراین مشغول به کار هستند، ۶۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.
    به عقیده کارپینسکایا، بحران مالی جهانی نیز احتمالا نقشی در این افزایش جریان ورودی داشته است. او در این مورد می‌گوید:
    بیش از ۵۳ درصد از شرکت‌های اوکراینی فعال در حوزه فناوری اطلاعات، به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ و قرنطینه جهانی، مشتریان خود را از دست دادند که به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد ضررهای مالی چشم‌گیر شود. علاوه بر این، این مسئله نیاز به متخصصین را افزایش می‌دهد؛ متخصصینی که بتوانند فرصت‌های مالی جایگزین را جستجو و شناسایی کنند.
    وقتی نوبت به بررسی تعداد کاربران زن ارزهای دیجیتال در کشورهای آسیایی می‌رسد، اندونزی بیشترین رشد را با ۸۸.۹۲ درصد افزایش در تعداد کاربران زن علاقه‌مند به پول دیجیتال نشان می‌دهد. همچنین طبق گزارش‌ها، در کره جنوبی، کشوری که گام‌های بزرگی در جهت قانونی‌‌گذاری ارزهای دیجیتال برداشته است، زنان در سال ۲۰۲۰ بیش از همیشه برای خریدهای روزمره خود از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

    در همین حال، در آمریکای لاتین نیز آرژانتین با ۹۸ درصد افزایش در تعداد زنانی که ارزهای دیجیتال نگه‌داری می‌کنند، صدرنشین افزایش مشارکت زنان در این صنعت فناوری دیجیتال است. والتر سالاما (Walter Salama)، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی در شرکت آرژانتینی استخراج ارزهای دیجیتال، بیت ‌پاتاگونیا (BitPatagonia)، به افزایش تعداد زنان فعال در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش چشم‌گیر علاقه زنان به ارزهای دیجیتال اشاره کرد. او در این مورد اظهار داشت:
    آرژانتین در بین کشورهای جهان از نظر کارآفرینی و تعداد یونیکورن‌ها (استارت‌آپ‌های بسیار بزرگ با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) در موقعیتی عالی قرار دارد. زنانی که بیش از ۶۵ سال سن دارند، مدیریت و رهبری بسیاری از این کسب‌وکارها را بر عهده گرفته‌اند. در مورد اکوسیستم بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز بسیاری از زنان آرژانتینی روی پروژه‌های این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و از اولین پذیرندگان بیت کوین هستند.
    دو کشور دیگر در آمریکای لاتین که بیشترین افزایش را در تعداد کاربران زن در صنعت ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند، کلمبیا با ۸۲.۰۳ درصد و ونزوئلا با ۸۰.۲۳ درصد هستند. از جمله عوامل این رشد می‌توان به نرخ بالای تورم، محدودیت در معاملات با ارزهای خارجی و عدم اعتماد شهروندان به ارز ملی اشاره کرد.

    در همین زمان، آفریقا و چین روندی منفی در تعداد زنان علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند. چین در سال ۲۰۲۰ کاهش چشم‌گیری در نرخ رشد کاربران زن داشته است. تحلیل‌گران این مسئله را با شیوع ویروس کرونا و موضع منفی دولت چین به پول دیجیتال مرتبط دانسته‌اند. نمونه‌های موفق زنان و برابری جنسیتی

    در جهان ارزهای دیجیتال، بسیاری از زنان نه تنها پول دیجیتال معامله می‌کنند، بلکه وارد مشاغلی شده‌اند که در باور عمومی مردانه تلقی می‌شوند؛ مانند تحلیل‌گران، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، و مدیران شرکت‌ها. در عین حال، آمار نشان می‌دهد که شرکت‌های بلاک چینی که توسط زنان بنیان‌گذاری شده‌اند، در حال رقابت با شرکت‌هایی هستند که توسط مردان اداره می‌شوند. زنان در بسیاری این رقابت‌ها، موفق عمل کرده‌اند.

    شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه ارزهای دیجیتال مانند بانکور (Bancor) و بایننس از نمونه‌های بارز این ادعا هستند. هم‌بنیان‌گذار بانکور خانوم گالیا بنارتزی (Galia Benartzi) است و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از کارمندان هر دو شرکت‌ را زنان تشکیل می‌دهند. صرافی ارز دیجیتال هیوبی، که بیش از ۱,۳۰۰ کارمند دارد نیز سیارا سان (Ciara Sun) را به عنوان مدیر ارشد اجرایی این شرکت منصوب کرده است. سان اولین زنی است که به این منصب می‌رسد. سیارا سان، مدیر ارشد اجرایی صرافی هوبی
    طبق گفته هنگ فنگ از شرکت اوکی ‌کوین، تعداد زنانی که با دیدن نمونه‌های موفق از دیگر زنان وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، هر روز بیشتر می‌شود. فنگ در این مورد می‌گوید:
    ما شاهد افزایش زنان در حوزه ارزهای دیجیتال در قالب بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و رهبران فکری هستیم. طبیعتا این مسئله می‌تواند در افزایش جذب کاربران زن به پلتفرم‌های ارز دیجیتال تاثیر مثبتی داشته باشد.
    تعداد روزافزون شرکت‌کنندگان و سخنرانان زن در کنفرانس‌های ارز دیجیتال نیز شاهد دیگری بر این امر است. کریستوفر اوزکان (Christophe Ozcan)، برگزارکننده اجلاس بلاک چین پاریس، در مصاحبه‌ای گفت که تعداد زنان شرکت‌کننده در این کنفرانس طی یک سال گذشته دو برابر شده است. او همچنین افزود:
    در رویداد قبلی اجلاس بلاک چین پاریس، ما شاهد افزایش ۵۶ درصدی شرکت‌کنندگان زن و همچنین افزایش ۲۲ درصدی سخنرانان زن نسبت اولین رویداد این اجلاس در سال ۲۰۱۸ بوده‌ایم.
    اوزکان همچنین افزود که میانگین سنی شرکت‌کنندگان زن ۳۳ سال بود، به این معنی که شرکت‌کنندگان پخته‌تر و آگاه‌تری در حال جذب‌ شدن به سمت ارزهای دیجیتال هستند. امان پولیس (Eman Pulis)، مدیر اجلاس هوش مصنوعی و بلاک چین مالت نیز با تایید این ادعا و با اشاره به پایین‌ بودن نابرابری جنسیتی در حوزه ارزهای دیجیتال، اظهار داشت:
    مشارکت زنان‌، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی، در تمامی سطوح در این فناوری نوظهور بسیار دلگرم‌کننده است. نمایندگان زن فعال بوده‌اند و سخنرانان زن روشنگر و آگاهی‌بخش عمل کرده‌اند.
    آلیونا کارپینسکایا نیز موافق است که عدم وجود تبعیض جنسیتی باعث افزایش تعداد زنان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۰ سال توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی بیشتر باشد.

    با این حال، این پرسش باقی مانده است؛ آیا زنانی که اخیرا وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، می‌توانند به ‌شکلی موثر وارد این فضا شوند؟ هسین‌ جو چوآنگ (Hsin-Ju Chuang)، که در دیستوپیا لبز (Dystopia Labs) به آموزش افراد در مورد بلاک چین مشغول است، طی مصاحبه‌ای توضیح داد که چرا افزایش تعداد زنان در این صنعت، لزوما به این معنا نیست که تمام آن‌ها به کاربران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شوند. چوآنگ همچنین به اهمیت افزایش آموزش‌های بیشتر اشاره کرد:
    اکنون که زنان بیشتری به جمعیت تازه‌وارد به ارزهای دیجیتال اضافه شده‌اند، آیا سازمان‌های آموزشی قادر هستند و به طور جدی تلاش می‌کنند که آموزش‌های لازم را به این گروه ارائه دهند و آن‌ها را وارد بخش‌های عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر این حوزه کنند؟ به عبارت دیگر، آیا آن‌ها می‌توانند این گروه را از معامله‌گران معمولی به مشارکت‌کنندگان فعال در شبکه تبدیل کنند؟
    The post تعداد زنان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ۱۶۰ درصد افزایش یافته است appeared first on ارزدیجیتال.
    باور کلی بر این است که حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین به طور ویژه در انحصار مردان است. با این حال، گزارشی که اخیرا منتشر شده روایت دیگری دارد. طبق گفته تحلیل‌گران، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، تعداد زنان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ۴۳.۲۴ درصد افزایش داشته است و برخی صرافی‌ها شاهد افزایش خیره‌کننده ۱۶۰ درصدی تعداد کاربران زن در پلتفرم‌های خود بوده‌اند. در ادامه با استفاده از داده‌های ارائه‌شده در مقاله‌ای که در وب‌سایت کوین تلگراف منتشر شده است، به بررسی چگونگی افزایش فعالیت زنان در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت و عوامل کلیدی را که به این رشد کمک می‌کنند، مرور می‌کنیم. همچنین، بررسی خواهیم کرد که چرا نرخ افزایش کاربران زن در مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت است. زنان بیشتر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند پژوهشی که در دسامبر (آذر ۹۸) توسط شرکت مدیریت سرمایه گری‌اسکیل (Grayscale) منتشر شد، نشان داد که ۴۳ درصد از سرمایه‌گذاران مشتاق به بیت کوین، زن هستند. این عدد به طور مداوم در حال افزایش است و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است. با وخامت اوضاع مالی در جهان، بسیاری افرا..
پردازش ...
X