اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

با انواع کیف پول دیجیتال آشنا شوید

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • با انواع کیف پول دیجیتال آشنا شوید

    کیف پول دیجیتال اساسی‌ترین ابزاری است که برای شروع سرمایه گذاری و خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به آن نیاز دارید. کیف پول دیجیتال از نظر عملکردی دقیقا مانند کیف پول‌های معمولی، فضایی برای ذخیره کردن پول است. با این تفاوت که در آن، اطلاعات پول شما به شکل دیجیتال ذخیره می‌شود. کیف پول‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند؛ و هرکدام از این انواع مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این نوشته وب‌سایت اکس تومن، شما را به طور خلاصه با انواع کیف پول و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

    انواع کیف پول دیجیتال


    کیف پول‌های دیجیتال به دو دسته کلی آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شوند. یعنی به طور کلی یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند به شبکه وب متصل باشد و یا نباشد. همچنین هر کیف پول دیجیتال دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. این کلیدها منحصربه‌فرد هستند و هرکدام کارایی مشخصی دارند. کلید خصوصی به عنوان رمز ورود و دسترسی به کیف پول شما کار می‌کند؛ و کلید عمومی در واقع همان شماره حساب شماست؛ که دیگران از طریق آن می‌توانند ارزهای دیجیتال را برای شما ارسال کنند. چنانچه علاقمند به ساخت کیف پول ارز دیجیتال می‌باشید، با ما در مقاله مرتبط همراه باشید.

    کیف پول دیجیتال تحت وب


    سریع‌ترین و ساده‌ترین راه داشتن یک کیف پول دیجیتال استفاده از نسخه‌های تحت وب آن است. وب‌سایت‌های بسیاری سرویس پول دیجیتال ارائه می‌دهند؛ که هر کدام بر اساس میزان شهرت، امنیت، ارزهای دیجیتال قابل پشتیبانی و... دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

    در این میان آنچه مهم است توجه به این نکته است که کیف پول‌های دیجیتال تحت وب اگرچه از امنیت کافی برخوردار هستند؛ اما به دلیل آنلاین بودن همیشه در معرض خطر هک شدن و نفوذ و سرقت قرار دارند. بنابراین استفاده از این کیف پول‌ها به عنوان یک فضای موقت برای معامله و همچنین برای مبالغ کم، قابل تصور است؛ اما اگر می‌خواهید مبلغ بسیار بالایی را در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید؛ استفاده از کیف پول‌های دیگر (که در ادامه معرفی می‌شود) منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

    کیف پول دیجیتال روی گوشی هوشمند


    این کیف پول‌ها در قالب یک اپلیکیشن بر روی موبایل شما نصب می‌شود. کیف پول‌های موبایلی قادر هستند کلید خصوصی شما را رمزنگاری کرده و بر روی حافظه گوشی شما ذخیره کنند. بنابراین در برابر هک و نفوذ دیگران، به نسبت کیف پول‌های تحت وب از امنیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین راحتی دسترسی و استفاده از این کیف پول‌ها، کاربران زیادی را به سمت آنها جذب کرده است. فراموش نکنید که در این روش پول شما همیشه همراه شما خواهد بود؛ و خرابی و از دست دادن گوشی می‌تواند (در صورت نداشتن نسخه پشتیبان از کیف پول)، باعث از دست رفتن سرمایه شما شود.

    کیف پول دیجیتال روی رایانه دسکتاپ


    این مدل نیز ساختاری مشابه با کیف پول دیجیتال روی موبایل دارد؛ و به صورت یک نرم افزار دسکتاپی، اطلاعات ارز دیجیتال شما را در خود ذخیره می‌کند. از آنجا که کامپیوتر شما دائما همراه‌تان نیست؛ امنیت این مدل از مدل قبلی بیشتر است. با این وجود این کیف پول‌ها را نیز نمی‌توان امن‌ترین روش ذخیره ارز دیجیتال دانست.


    کیف پول دیجیتال سخت افزاری


    احتمالا و در مجموع این مدل امن‌ترین و عاقلانه‌ترین روش نگهداری سرمایه شما به صورت رمز ارز در دنیای دیجیتال است. جالب است بدانید که تا امروز هیچ‌گونه گزارش رسمی از رخ دادن سرقت ارز دیجیتال از کیف پول‌های سخت افزاری ارائه نشده است. این کیف پول‌ها دقیقا شبیه یک حافظه فلش بوده و اطلاعات (کلید خصوصی و عمومی) شما را روی خود ذخیره می‌کنند. از آنجا که کیف پول‌های سخت افزاری به شبکه اینترنت متصل نیستند؛ و از آنها برای امور دیگر استفاده نمی‌شود؛ امکان بسیار کمی برای هک و نفوذ در آنها وجود دارد.


    کیف پول دیجیتال کاغذی


    شاید کمی گیج‌کننده باشد؛ اما کیف پول دیجیتال شما می‌تواند فقط یک تکه کاغذ معمولی باشد؛ که کلید خصوصی و عمومی دارایی دیجیتال خود را روی آن ثبت کرده‌اید. این مدل شاید روش بسیار امنی بنظر برسد؛ اما فراموش نکنید که در صورت از بین رفتن کاغذ و نداشتن کلید خصوصی، دیگر به هیچ روشی قادر به دستیابی به پول خود نیستید. همچنین اگر کاغذ دست فرد دیگری بیفتد؛ می‌تواند تمام حساب شما را تخلیه کند!

    در پایان فراموش نکنید که اگرچه مسئله امنیت مهم است؛ اما کیف پول‌های آنلاین، از نظر امنیت آنقدر مطمئن هستند؛ که از سرمایه‌های معمول شما در بازار ارزهای دیجیتال، به خوبی مراقبت کنند.
پردازش ...
X