اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۲۴ تا ۲۸ مِی، ۲۰۲۱

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۲۴ تا ۲۸ مِی، ۲۰۲۱

    ابتدا رویدادهای هفته قبل را مرور می‌کنیم:
    • : شرح مذاکرات کمیته بازار باز فدرال (FOMC) که چهارشنبه ۱۹ می منتشر شد، نشان می‌دهد که: «برخی اعضای کمیته عقیده دارند که اگر اقتصاد آمریکا به‌سرعت به سمت اهداف تعیین شده توسط فدرال رزرو حرکت کند، بهتر است بحث درباره موضوع کاهش محرک مالی آغاز شود». جمله‌بندی این بخش بسیار مبهم است. اما ظاهرا علیه خرس‌هایی است که تلاش می‌کردند تا دلار را تقویت کنند و جفت‌ارز EUR/USD را پایین بکشند. به همین دلیل این جفت‌ارز از مقدار بالای هشت هفته گذشته در ۱٫۲۲۴۵ به‌اندازه ۸۵ نقطه نزول کرد و تا حمایت ۱٫۲۱۶۰ رسید.
    ولی بازارها بعداً متوجه شدند که این بخش از گزارش در دنیای واقعی هیچ معنای مهمی ندارد. حتی اگر فدرال رزرو آمریکا گفتگو درباره کاهش برنامه محرک مالی و افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن آغاز کند هنوز منتظر ماندن برای اقدامات ملموس درباره این موضوعات ارزشش را ندارد. این «روشنگری» اجازه داد تا گاوها بتوانند این جفت‌ارز را به مقدار بالای ۱٫۲۲۴۰ برگردانند. اما آنها نتوانستند جای پای محکمی در این نقطه پیدا کنند.
    افزایش بازده اوراق دولتی ۱۰ ساله آمریکا از ۱٫۶۱% به ۱٫۶۳% در جمعه ۲۱ می و نزول شاخص‌های سهام آمریکا در کنار فعالیت ضعیف تجاری آلمان باعث شد تا جفت‌ارز EUR/USD مجدداً به حمایت ۱٫۲۱۶۰ هل داده شود. قوس آخر هفته، خیلی دور از این نقطه نبود و در سطح ۱٫۲۱۸۰ قرار داشت؛
    • : ارزش پوند که از میل به ریسک سرمایه‌گذاران پیروی می‌کند، دائماً در حال نوسان است. به طور طبیعی، دینامیک‌های GBP/USD تحت تأثیر همان عواملی قرار می‌گیرند که بر EUR/USD تأثیر می‌گذارند. ضمناً پوند نه‌تنها به دنبال دستیابی مجدد به مقدار بالای سالانه‌اش است بلکه می‌خواهد به بیشترین مقدار ۳۶ ماهه در ۱٫۴۲۴۱ برسد و تقریباً به این هدف رسیده است.
    اکثر متخصصان در پیش‌بینی هفته گذشته به کریدور ۱٫۴۲۰۰-۱٫۴۱۰۰ اشاره می‌کردند. این پیش‌بینی تقریباً با نوسان کمی کاملاً اتفاق افتاد.
    این جفت‌ارز که از آمارهای مثبت بازار کار بریتانیا نیرو گرفته بود در ابتدای هفته به سمت شمال و دامنه ۱٫۴۲۳۲-۱٫۴۱۰۰ حرکت کرد.
    روز جمعه، جلسه کمیته بازار باز آمریکا، رشد اوراق خزانه و داده‌های چشمگیر IHS Markit در بخش خدمات باعث شد تا گاوها دوباره عقب‌نشینی کنند و این جفت‌ارز دوره پنج‌روزه را در ۱٫۴۱۵۳ به پایان رساند؛
    • : اکثر متخصصان از روند خرسی برای چهارمین هفته متوالی حمایت می‌کردند و انتظار داشتند که این جفت‌ارز تا حمایت ۱۰۹٫۰۰ و سپس تا ۱۰۸٫۳۵ افت کند. انتظار آنها درست بود: این جفت‌ارز با عبور از حمایت ۱۰۹٫۰۰ بازهم به سمت جنوب پیش رفت. درست است که به هدف دوم نرسید ولی نقطه پایین محلی را در ۱۰۸٫۵۶ ثبت کرد.
    یِن تقریباً در کل هفته توسط نزول بازده اوراق قرضه آمریکا و قیمت‌های کامودیتی حمایت شد. شاید این جفت‌ارز می‌توانست بازهم پایین‌تر برود اما افزایش قیمت نفت و بازده خزانه باعث شد تا به افق ۱۰۹٫۰۰ برگردد و بعد به سطح ۱۰۸٫۹۳ رسید و جلسه معاملاتی را در این نقطه به پایان رساند؛
    • رالی گاوی که در پاییز ۲۰۲۰ آغاز شده بود باعث شد تا سرمایه‌گذاران زیادی بیش از حد سرمست و خوشحال شوند. آنها تصور می‌کردند که دارایی‌های دیجیتال تا ابد رشد خواهند کرد و فراموش کردند که بازار رمزارز بسیار پرنوسان و متلاطم است. فقط یک شوک کوچک کافی است تا نوسانات شدیدی را در این بازار ایجاد کند. خب اگر چند شوک وارد شود و به‌اندازه کافی هم قوی باشند چه؟ این حالت شبیه به یک زلزله است و ترس معامله‌گران فوراً افزایش پیدا می‌کند و یک سونامی بزرگ واقعاً بازار را از همه پوزیشن‌هایی که با اهرم باز شده‌اند، تخلیه می‌کند.
    بازار رمزارز سه زلزله شدید را در بیست روز نخستِ ماه می تجربه کرد. دو سقوط اول با ایلان ماسک مرتبط بودند.
    ابتدا تسلا لغو فروش خودروهای الکتریکی خودش را در ازای بیت‌کوین اعلام کرد و در توضیحاتش گفت که این کار را به دلیل نگرانی برای محیط‌زیست انجام داده است. اعلامیه رسانه‌ای تسلا می‌گفت «ما نگران استفاده از سوخت‌های فسیلی برای ماینینگ هستیم. آینده سیاره ما بستگی به مقدارهای گازهای منتشر شده به جو دارد. قصد نداریم از حل مشکلات محیط‌زیستی طفره برویم».
    دومین ضربه به بازار به دلیل توئیتی از ایلان ماسک بود که می‌گفت تسلا هنوز ممکن است توکن‌های بیت‌کوینی که قبلاً خریده است را بفروشد. به یاد دارید که سه ماه قبل با این خبر که تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است، قیمت BTC درست تا ۲۲% افزایش پیدا کرد. حالا ماسک خبر می‌دهد که شاید تسلا بیت‌کوین‌هایش را بفروشد.
    سومین هراسی که به بازار رمزارز ضربه زد، این بود که مؤسسات مالی چین از ارائه خدمات مرتبط با دارائی‌های دیجیتال منع شدند. اعلامیه‌ای توسط سه رگولاتور مالی چین که ناظر بر تراکنش‌های مالی آنلاین، بازار پرداخت‌ها و تهاتر بانکی هستند درباره این موضوع منتشر شد.
    اکنون مؤسسات مالی چین نمی‌توانند خدماتی را برای ذخیره‌سازی و مدیریت رمزارز ارائه کنند و محصولات مرتبط با دارائی‌های دیجیتال را منتشر کنند. ضمناً استفاده از این دارائی‌های دیجیتال به‌عنوان ابزار پرداخت نیز ممنوع است. سه رگولاتور در اعلامیه مشترکی اعلام کردند که ارز‌های مجازی «توسط ارزش واقعی حمایت نمی‌شوند و قیمت‌های آنها به‌سادگی قابل دست‌کاری است و قراردادهای معامله آنها توسط قانون چین تحت حفاظت قرار نمی‌گیرند».
    «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو آمریکا با مقامات چینی اعلام همبستگی کرد و از رمزارزها انتقاد کرد و گفت آنها خطراتی را برای ثبات مالی ایجاد می‌کنند و اعلام کرد باید تنظیم سخت‌گیرانه‌تری درباره آنها اجرا شود. به‌موازات این گفته‌ها، وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشنهادی را مطرح کرد که طبق آن اطلاعات مربوط به انتقال‌های رمزارز با ارزش بیش از ۱۰۰۰۰ دلار باید الزاماً به اداره مالیات گزارش شوند.
    باید این نکته را یادآوری کنیم که بیت‌کوین در ۱۴ آوریل به بالاترین مقدار کل تاریخ با ۶۴۶۰۰ دلار رسید. حالا فقط پنج هفته بعد یعنی در ۱۹ می‌، تا ۳۰۲۲۵ دلار افت کرد و ۵۳% ارزش خودش را از دست داد (برای اتریوم این ارقام به ترتیب ۴۳۶۴$ و ۱۹۲۷$ و ۵۶% بودند). کمی بعد ظاهراً بازار کمی ترمیم شد و جفت‌ارز BTC/USD تا ۴۲۲۸۵$ صعود کرد. ولی جمعه ۲۱ می شاهد معکوس شدن روند دیگری بودیم و قیمت در غروب همان روز تا سطح ۳۳۵۵۰$ افت کرد.
    ۲۰ می شاخص ترس و طمع رمزارز به پایین‌ترین مقدار ۱۲ ماهه خودش یعنی فقط ۱۱ نقطه رسید. در پایان هفته کاری یعنی ۲۱ می‌، این شاخص کمی رشد کرد و به ۱۹ نقطه رسید و اکنون در منطقه «ترس شدید» قرار دارد. طبق نظر تهیه‌کنندگان این شاخص، این مقدارها نشان می‌دهند که بازار همچنان در شرایط ترس شدید است و احتمالاً مدتی بعد رشد آن آغاز خواهد شد.
    روشن است که فروش به‌خاطر ترس نه‌تنها بر بیت‌کوین بلکه بر کل بازار رمزارز تأثیر گذاشته است. اگرچه حجم کل بازار در ۱۲ می برابر ۲٫۵۴ تریلیون دلار بود اما فقط بعد از هفت روز یعنی در ۱۹ می این رقم به ۱٫۴۳ تریلیون دلار افت کرد. ارزش کل بازار در غروب جمعه ۲۱ می در همان سطح قرار داشت.
    علاوه بر کسانی که پولشان را از دست دادند، کسانی هم هستند که سودهای بزرگی از سقوط قیمت‌ها کردند. طبق اعلام پورتال itsblockchain ، یکی از نهنگ‌ها ۳۰۰۰ بیت‌کوین را در ۹ می با قیمت متوسط ۵۸۵۰۰$ فروخته و ۳۵۲۱ بیت‌کوین را با قیمت متوسط ۴۴۵۰۰ دلار از ۱۵ تا ۱۹ مِی خریده است؛ بنابراین این سرمایه‌گذار سود ۱۸٫۷ میلیون دلاری کسب کرده است و هم‌زمان دارائی‌اش را BTC ۵۲۱ افزایش داده است. باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت کارگزاری NordFX نه‌تنها به مشتریانش فرصت می‌دهد که از افزایش قیمت سود کسب کنند بلکه آنها می‌توانند از سقوط بازار هم سود ببرند. کافی است فقط ۱۵۰ دلار در حسابتان داشته باشید تا هم یک پوزیشن لانگ و هم یک پوزیشن شورت را با حجم BTC ۱ باز کنید (این رقم برای 1 ETH ده برابر کمتر یعنی فقط ۱۵$ است).

    ***

    در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
    • : اگر در بهار ۲۰۲۰ ، سقوط اقتصاد زیر ضربه‌های ویروس کرونا، عامل تعیین‌کننده بود، یک سال بعد همه چیز ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. اکنون انگیزه اصلی بازارها، تحرک تورمی یعنی احیای اقتصاد به دلیل تحریک فعال اقتصاد است.
    شاخص‌های S&P500 و نزدک مرتباً رکوردهای تاریخی خودشان را می‌شکنند. سرمایه‌گذاران علی‌رغم برافروختگی (آورهیت) بازار سهام، مرتباً دلارهایشان را می‌فروشند تا سهام‌های در حال غرق شدن و سایر دارائی‌های ریسکی را بخرند.

    برای مشاهده ادامه تحلیل و پیش بینی بازار کریپتو به بخش فارسی سایت NordFX مراجعه کنید.
پردازش ...
X