اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل شاخص های بورس اوراق بهادار تهران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل شاخص های بورس اوراق بهادار تهران

    در این تاپیک تحلیل شاخص های بازار بورس اوراق بهادار قرار میگیرد که علاوه بر این تاپیک میتوانید بصورت مستقیم از بخش مربوطه در وبسایت اصلی و از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

    لینک آرشیو تحلیل شاخص های بورس تهران
    ویرایش توسط موج برتر : https://www.traderha.com/member/16069-موج-برتر در ساعت 04-04-2016, 07:58 AM دلیل: اصلاح لینکها
    تیم آموزشی - تحلیلی موج برتر

    وبسایت | درباره ما | تماس با ما




  • #2
    شاخص گروه برقی

    مرداد ۰۵, ۱۳۹۴ سیدحسین محمدپور



    تحلیل تکنیکال شاخص گروه برقی

    نگاهی بلند مدت به شاخص دستگاه های برقی

    در نمودار تایم هفتگی شاخص دستگاهای برقی شاهد وجود کانال بلند مدتی هستیم که اگر این شاخص قصد لمس مجدد سقف کانال را داشته باشد، می توان به ثبت رکوردهای بیش از ۵۰۰ هزار واحد امید داشت. اما پیش از مقاومت محکمی در محدوده ۳۳۵۰۰۰ واحد دیده می شود. که برای حرکت شاخص به سمت سقف کانال شکست این مقاومت از ضروریات است.
    مقدار عددی ۶۱ واحد در RSI تایم هفتگی همواره با اهمیت بوده و اکنون شاهد شکسته شدن این مقاومت هستیم که نشانه مثبتی محسوب میشود. همچنین وضعیت RSI در تایم هفتگی به شکلی است که مقاومت ۳۳۵ هزار واحد را تایید میکند و چنانچه این شاخص موفق به عبور از مقاومت مذکور گردد، سیگنال رشد بسیار قدرتمندی در RSI دریافت خواهد شد. لذا در یک رویکرد میان مدت انتظار رشد این شاخص تا مقاومت ۳۳۵ هزار واحد وجود دارد. اما برای بررسی بیشتر تایم روزانه این شاخص نیز بررسی خواهیم کرد.

    نمودار هفتگی شاخص گروه برقی

    نگاهی کوتاه مدت به شاخص گروه برقی

    در نمودار تایم روزانه نوسانات هفته های اخیر به شکل الگوی مستطیل درآمده که که در پشت مقاومت ۳۱۷ هزار واحد قرار دارد، لذا به نظر میرسد در کوتاه مدت مهمترین مقاومت همین ۳۱۷ هزار خواهد بود که در صورت شکست این مقاومت احتمال رشد تا مقاومت ۳۳۵ هزار واحد تقویت خواهد شد.
    موضوع قابل توجه در نمودار روزانه این شاخص وضعیت مناسب RSI میباشد که در واقع بعد از شکست خط روند نزولی به نظر میرسد پولبک خود را نیز تکمیل نموده و آماده رشد مجدد شده است. به عبارتی مادامی که خط روند صعودی در RSI محفوظ بماند حرکت به سمت ۳۳۵ هزار واحد دور از ذهن نیست. این در حالی است که هیستوگرام مکدی خبر از افت پتانسیل خریدار دارد. اما از آنجا که هنوز فاز منفی به خود نگرفته، جایی برای نگرانی نیست. این در حالی است که وضعیت شاخص جریان نقدینگی (MFI) در وضعیت بسیار خوبی برای جذب نقدینگی قرار دارد.

    نمودار روزانه شاخص گروه برقی

    بنابرآنچه گفته شد، فاکتورهای رشد قدرتمند تر از افت میباشد، و انتظار میرد شاخص دستگاهای برقی بتواند بعد از عبور از مقاومت ۳۱۷ هزار واحد، به سمت هدف اول در ۳۳۵ هزار واحد حرکت نماید و این تحلیل مادامی که مقدار این شاخص بالای ۳۰۹ هزار قرار دارد، معتبر خواهد بود.


    لینک منبع
    ویرایش توسط حسین محمدپور : https://www.traderha.com/member/4329-حسین-محمدپور در ساعت 07-27-2015, 12:05 PM

    نظر


    • #3
      شاخص کل پشت مقاومت ۶۷۴۰۰ واحد سنگر گرفت

      مرداد ۱۳, ۱۳۹۴ سیدحسین محمدپور


      تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

      حمایت ۶۷۴۰۰ واحد شاخص از دست رفت و با چالش صعود روبرو شد
      در تحلیل قبلی مورخ ۲۹ تیر به حمایت بسیار با اهمیت ۶۷۴۰۰ واحد اشاره کردیم و عنوان شده که با اما و اگرهایی همراه است، لذا در پایان تحلیل مذکور گفتیم به هر دلیلی شاخص کل به زیر این حمایت برود، رشد مجدد با چالش روبرو خواهد شد و بازگشت به بالای این حمایت نیازمند صرف زمان خواهد بود. لذا همچنان که شاهد هستیم، طی ۱۰ روز گذشته همچنان شاخص موفق به پس گرفتن این حمایت نشد.

      حمایت ۶۶۳۰۰ واحد شاخص بورس در کوتاه مدت نقش آفرین است
      شاخص کل پس از آنکه حمایت سقف کانال نزولی را از دست داد، تا ۶۶۳۰۰ واحد افت را تجربه کرد و باری دیگر برای لمس حمایت از دست رفته تلاش نمود که نتیجه آن ناکامی شاخص بود. لذا در نگاهی نزدیک به شاخص کل، حمایت ۶۶۳۰۰ واحد نقش تعیین کننده ای دارد و چنانچه از دست برود، احتمال افت شاخص تا حدود ۶۵۳۰۰ نیز وجود دارد. بنابراین دو سطح مهم کوتاه مدت در شاخص کل در ۶۷۴۰۰ به عنوان مقاومت و ۶۶۳۰۰ به عنوان حمایت وجود دارد، که شکست هر کدام مسیر بعدی را شفاف تر خواهد کرد.

      نمودار روزانه شاخص کل بورس تهران

      همچنان که در تحلیل قبلی هم اشاره شد، هنوز مکدی تایم هفتگی فاز مثبت به خود نگرفته و این میتواند فاکتورهای رشد کوتاه مدت شاخص را تحت تاثیر قرار دهد. در هر صورت وضعیت فعلی کاملا نامعلوم و بلاتکلیف است و برای ادامه مسیر شکست یکی از دو سطح مهم تعیین کننده خواهد بود. لذا لازم به ذکر است که اگر مقاومت ۶۷۴۰۰ شکسته شود، میتوان موج قدرتمندی را با هدف اولیه ۷۱۵۰۰ واحد به نظاره نشست. بنابراین وضعیت فعلی را حتما دنبال خواهیم کرد و همزمان با شکست مقاومت ۶۷۴۰۰ واحد میتوان با حجم بالایی وارد معامله خرید شد.

      پی نوشت: شاخص کل بیانگر وضعیت کلی بازار است و قطعا سهام زیادی خلاف حرکت شاخص کل نوسان خواهند داشت.

      لینک منبع

      نظر


      • #4
        گروه فلزات اساسی در وضعیت نامطلوب

        مرداد ۲۴, ۱۳۹۴ سیدحسین محمدپور



        تحلیل تکنیکال شاخص گروه فلزات اساسی

        در نمودار تایم هفتگی شاخص فلزات اساسی شاهد از دست رفتن دو حمایت بسیار با اهمیت در ۲۶۵۰۰ و ۲۵۵۰۰ هستیم، و این در حالی است که شاخص این گروه داخل کانال نزولی بلند مدت خود در حال حرکت است، لذا به نظر میرسد قصد رسدن به کف کانال را داشته باشد که که در این صورت هدف ۲۲۲۵۰ و ۲۲۹۰۰ واحد را در سر دارد که این موضوع میتواند الگوی هارمونیک AB=CD را تکمیل نماید.

        نمودار هفتگی شاخص فلزات اساسی

        با توجه به موارد بالا مادامی که مقدار این شاخص نتواند رکوردهای بالای ۲۶۵۰۰ واحد را ثبت کند، همچنان انتظار تداوم روند نزولی و تحقق هدف ۲۲۲۵۰ در کف کانال وجود دارد، لذا بهتر است از ورود به سهام این گروه پرهیز شود. مگر اینکه بتواند بالای ۲۶۵۰۰ برگردد که در اینصورت نیاز به بررسی مجدد خواهد داشت.

        لینک منبع

        نظر


        • #5
          اما و اگرهای شاخص کل بورس تهران

          شهریور ۰۴, ۱۳۹۴ سیدحسین محمدپور



          تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

          آنچه گذشت … در تحلیل قبلی به دو سطح مهم کوتاه مدتی در ۶۶۳۰۰ و ۶۷۴۰۰ واحد اشاره کردیم و عنوان شد که شکست حمایت ۶۶۳۰۰ واحد میتواند عامل افت بیشتر تا محدوده ۶۵۳۰۰ واحد را رقم بزند، که نهایتا شاهد شکست این حمایت نیز بودیم. (در وبینار هفته قبل نیز به شرایط ناپایدار شاخص نیز اشاره شد و عنوان کردیم، مادامی که سیگنال مطمئنی برای رشد دیده نشود، بهتر است از ورود به بازار پرهیز کنیم)

          اما اکنون …

          بررسی میان مدت

          در نمودار تایم هفتگی علائم تقویت افت بیشتر شاخص دیده میشود، بطوریکه هنوز مکدی لاین روند نزولی خود را حفظ کرده است و هیستوگرام مکدی نیز در حال منفی شدن است، این در حالی است که RSI نیز حمایت خط روند خود را از دست داده. گرچه با توجه به شکست زود هنگام حمایت RSI قبل از منفی شدن هیستوگرام، اعتبار این شکست زیر سوال است، اما موضوع قابل توجهی است و نمیتوان ندیده گرفت.شاخص نیز در حال نزدیک شدن به حمایت ۶۳۷۰۰ و ۶۳۳۰۰ واحد است که این باند حمایتی را میتوان نزدیکترین حمایتهای شاخص دانست. لذا برای بررسی دقیقتر به سراغ تایم روزانه خواهیم رفت.
          نمودار هفتگی شاخص کل

          بررسی کوتاه مدت

          در نمودار تایم روزانه هنوز هیچگونه علامت مثبتی مبنی بر صعودی شدن شاخص دریافت نشده است و این در حالی است که RSI نیز حمایت مهمی را از دست داده، لذا راه صعود شاخص را کمی دشوار خواهیم دید. بطوریکه نوسانات مثبت ممکن است منتج به پولبک باشد. اما در میان عدم وجود نشانه های مثبت برای بازگشت، میتوان به افت شدید سطح MFI (جریان نقدینگی) اشاره کرد، بطوریکه به کف تاریخی خود رسیده است. لذا این موضوع تنها نشانه مثبت محسوب میشود و شاید تنها دلیلی باشد که اجازه شکسته شدن حمایهای ۶۳۷۰۰ و ۶۳۳۰۰ واحد را ندهد (البته در کوتاه مدت).

          نمودار روزانه شاخص کل
          بنابرآنچه گفته شد بایستی اولین نشانه های مثبت را در هیستوگرام مکدی جویا شد و مادامی که هیستوگرام مکدی در فاز منفی قرار دارد، وضعیت برای رشد پایدار شاخص نامساعد است و نوسانات مثبت احتمالی نیز به منزله پولبک خواهد بود.

          لینک منبع

          نظر


          • #6
            شاخص گروه سیمان

            شهریور ۰۸, ۱۳۹۴ سیدحسین محمدپور



            تحلیل تکنیکال شاخص گروه سیمان

            نمودار شاخص سیمانی به کف کانال نزولی خود رسیده و اسن در حالی است که RSI این حمایت را تایید میکند و همچنین سطح MFI به کف تاریخی خود رسیده است، لذا به نظر میرسد که سهام این گروه آماده رشد شده باشد.
            البته هنوز سیگنال صعودی دریافت نشده و اولین نشانه های مثبت را باید در مثبت شدن هیستوگرام مکدی دنبال کنیم. اما از این پس باید سهام این گروه را تحت نظر قرار دهیم، چراکه انتظار رشدی میان مدت در این گروه وجود دارد.



            لینک منبع

            نظر


            • #7
              و اما اولین تحلیل سال 95 و با یک تحلیل نچندان دلچسب از شاخص کل بورس تهران شروع کنیم:
              --------------
              شاخص کل بورس تهران در آستانه افت!




              آنچه گذشت…

              در تحلیل ۲۶ دیماه ۹۴ به صدور سیگنال رشد میان مدت در شاخص کل اشاره کردیم که از همان زمان تاکنون شاهد رشد قدرتمند شاخص کل بودیم و شاخص کل از حدود ۶۳۵۰۰ واحد تا نزدیک ۸۲۰۰۰ واحد رشد را تجربه کرد.

              در تحلیل ۴ اسفندماه آغاز فاز اصلاحی کوتاه مدت را نیز عنوان کردیم و ضمن اعلام حمایتها و مقاومتهای مهم شاخص، با حساسیت بالایی به حمایت کلیدی ۷۶۵۰۰ واحد اشاره کردیم و آن را حدضرر کوتاه مدتی ها دانستیم. همچنین گذر از مقاومت ۷۸۶۰۰ واحد را لازمه تداوم رشد دانستیم و هدف شاخص را پس از شکست ۷۸۶۰۰ واحد در محدود های ۸۳ و ۸۶ هزار واحد تعیین نمودیم. که پس از آن دیدیم که حدضرر فعال نشد و شاخص پس از گذر از مقاومت کلیدی خود به محدوده ۸۲۰۰۰ واحد رسید.

              اما اکنون… نوسانات کوتاه مدت شاخص کل بسیار شبیه به الگوی دوقلوی سقف است که اگر شاخص کل بورس تهران رکوردهای کمتر از ۸۰۴۰۰ واحد را تجربه کند، این الگو تایید خواهد شد. از طرفی در نوسانات کوتاه مدتی شاخص کل میتوانیم به شکل گیری کانال صعودی کوتاه مدتی اشاره کنیم که نمودار پس از برخورد به سقف آن متوقف شده است. این درحالی است که در اسیلاتورهای MACD و RSI واگرایی منفی مشهودی دیده میشود و هیستوگرام مکدی اولین سیگنال منفی را صادر نموده است. لذا چنانچه RSI رکوردهای کمتر از ۶۷ واحد را ثبت نماید، میتوانیم سیگنال افت را تایید شده بدانیم که در این راستا احتمال افت شاخص تا محدوده ۷۹۵۰۰ و ۷۸۵۰۰ واحد در کوتاه مدت تقویت خواهد شد.

              نمودار شاخص بورس تهران

              بنابرآنچه گفته شد، در حال حاضر مقاومت ۸۲۰۰۰ واحد به مقاومت بسیار با اهمیتی تبدیل شده و بعید است که طی معاملات هفته جاری و حتی هفته آینده شکسته شود. لذا حداقل اتفاق و خوشبینانه ترین احتمال برای شاخص کل اینست که برای حدود ۱۰ روز رنج بماند. اما لازم به تاکید است که فاکتورهای افت شاخص در حال تقویت است و انتظار برای رشد و یا رنج شدن شاخص نگاهی واقع بینانه به نظر نمی رسد.

              با توجه به موارد فوق چنانچه شاخص رکوردهای کمتر از ۸۰ هزار واحد را تجربه نماید، سیگنال خروج برای کوتاه مدتی ها صادر خواهد شد. در شرایط فعلی بهتر از خریدهای اعتباری تسویه نمود و چه بسا نسبت به ذخیره سود چند ماه گذشته اقدام کرد.

              در پایان لازم به تاکید است که شاخص کل نماینده وضعیت کلی بازار است و در شرایط اصلاح نیز همچنان سهامی برای رشد پیدا خواهند شد که شناسائی اینگونه سهام و انجام معاملات بدون اعتبار میتواند گزینه مناسبی باشد. از طرفی بر این باور هستیم که روند بلند مدت شاخص صعودی است و افت احتمالی پیش رو میتواند فرصت مناسبی برای خرید در قیمتهای بهتر ایجاد نماید.

              پاینده و پر سود باشید حسین محمدپور

              منبع: موج برتر
              تیم آموزشی - تحلیلی موج برتر

              وبسایت | درباره ما | تماس با ما



              نظر


              • #8
                2016.04.10

                photo_2016-05-21_21-15-47.jpg
                امام علی (ع) : مردم خواب هستند؛ پس هنگامی که می میرند، هشیار می شوند.

                نظر


                • #9
                  . . .
                  ویرایش توسط مهدی 64 : https://www.traderha.com/member/16986-مهدی-64 در ساعت 03-30-2020, 11:23 AM
                  امام علی (ع) : مردم خواب هستند؛ پس هنگامی که می میرند، هشیار می شوند.

                  نظر


                  • #10
                    فعلا که توی این اوضاع بورس هیچ تحلیلی فایده نداره ...

                    ۳ روش ساده تبدیل mp3 به mp4 و برعکس (آنلاین، موبایل و کامپیوتر)
                    آموزش رنگی نوشتن و فونت های فانتزی در واتساپ
                    ۳ روش ساده اضافه کردن متن یا زیرنویس به ویدیو (موبایل و کامپیوتر)
                    بهترین دانلود منیجر برای ویندوز ۱۰ کدام است؟ ۵ گزینه برتر
                    ویرایش توسط masi00 : https://www.traderha.com/member/33995-masi00 در ساعت 09-09-2020, 12:46 PM

                    نظر

                    پردازش ...
                    X