اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چرا بیت کوین پول برتری نسبت به دلار یا طلا است؟ (قسمت آخر)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چرا بیت کوین پول برتری نسبت به دلار یا طلا است؟ (قسمت آخر)

    3. تقسیم پذیری

    هرچه بیشتر بتوان آن پول را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد، بیشتر می‌تواند مقیاس‌های مختلف تجارت را در یک جامعه تحت پوشش قرار می دهد. در حالی که دلار را فقط می توان به 100 قسمت تقسیم کرد و تراشیدن تکه های طلا دشوار و ناخوشایند است، یک بیت کوین به راحتی و بلافاصله به 100 میلیون قطعه به نام ساتوشی تقسیم می شود. این درجه از تقسیم پذیری درجه بالایی از انعطاف پذیری را به هر استفاده کننده از پول، اعم از ثروتمند یا فقیر می دهد.

    4. قابلیت تعویض

    مهم است که هر واحد پولی قابل تعویض با واحد بعدی باشد. به عنوان مثال، ارزش هر اسکناس یک دلاری به اندازه هر اسکناس یک دلاری دیگر است. واحدهای پول مبتنی بر اطلاعات مانند دلار دیجیتال و بیت کوین به طور قابل تاییدی مانند هر واحد دیگری است. این ویژگی منجر به مبادله آسان، کارآمد و ارزان می شود، چون هیچ یک از طرفین نیازی به صرف زمان برای تأیید صحت پولی که مبادله می شود، ندارد.

    از آنجایی که هم دفتر کل بیت‌کوین و هم کوین‌های درون آن اطلاعاتی غیرقابل دستکاری هستند و با مقادیر زیادی انرژی محافظت می‌شوند، از جعل و چاپ بیش از حد پول مصون است.

    5. عرضه محدود

    همیشه این بحث وجود داشته است که آیا عرضه محدود پول برای یک اقتصاد مفید است یا خیر. دانشجویی از مکتب اقتصاد کینزی (Keynesian economics) ممکن است چنین استدلال کند که توانایی چاپ پول بر اساس تقاضا به تحریک اقتصاد در مواقع رکود کمک می کند. در حالی که دانشجویی از مکتب اقتصاد اتریش ممکن است استدلال کند که عرضه پول باید ثابت و بدون دخالت شخص ثالث باشد.

    من طرف مکتب اتریش را می‌گیرم، بنابراین از عرضه محدود طلا و عرضه کاملاً محدود بیت کوین حمایت می‌کنم. عرضه محدود پول به این معنی است که ارزش پول نمی تواند توسط اشخاص ثالث کاهش یابد که باعث می شود که استفاده کنندگان نهایی پول بیشتر از ثروت جمع شده خود محافظت کنند. این مسئله همچنین به این معنی است که دارندگان پول به احتمال زیاد پس‌انداز خود را بیشتر افزایش می‌دهند تا کاهش، همانطور که می‌تواند در مورد دلار آمریکا اتفاق افتد. در مورد بیت کوین، عرضه ثابت 21 میلیون کوین وجود دارد. در حال حاضر، 18.9 میلیون کوین در گردش هستند که انتظار می رود 2.1 میلیون باقیمانده در طول 120 سال آینده استخراج شود. وقتی آخرین بیت کوین استخراج شود، میزان عرضه در گردش به سقف 21 میلیون کوین خواهد رسید.

    6. مقبولیت

    یک شکل خوب از پول باید تا حد امکان مورد پذیرش واقع شود. در غیر این صورت، اگر نتوانید آن را در مقابل غذا، آب، مسکن یا خدمات حمل و نقل پرداخت کنید، چه سودی دارد؟

    مسلماً، بیت کوین در حال حاضر از مقبولیت کافی برخوردار نیست، چون طلا و دلار آمریکا در سرتاسر جهان دارای مقبولیت عام هستند. در حال حاضر، حدود 2.5 درصد از جمعیت جهان از بیت کوین استفاده می کنند، آن را نگه می دارند یا می پذیرند. بر اساس روندهای گذشته پذیرش فناوری، حدس می‌زنیم زمانی که بیت‌کوین بین ۸ تا ۱۰ درصد پذیرش برسد، می‌توانیم شاهد افزایش سریع در مقبولیت جهانی آن باشیم. با توجه به سرعت فعلی پذیرش آن، انتظار می رود که این اتفاق در دهه آینده رخ دهد.





    منبع
    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 01-26-2022, 09:30 AM
پردازش ...
X