اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

منظور از خرید و فروش بیش از حد چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • منظور از خرید و فروش بیش از حد چیست؟

    بارها در معاملات ما اصطلاحات خرید بیش از حد و فروش بیش از حد را می شنویم. گاهی شنیده می شود که تحلیلگری اظهار می کند که جفت ارز آزی/ دلار آمریکا بیش از حد خرید شده و سررسید آن برای اصلاح است یا اینکه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا بیش از حد فروخته شده است و سررسید آن برای جهش است. اما این به چه معنا است؟

    این اصطلاحات برای توصیف شرایط بازاری استفاده می‌شوند که با شاخص‌های تکنیکال خاصی ارزیابی می‌شوند. این شاخص ها اُسیلاتور نامیده می شوند که دو نمونه معروف آن Stochastics و RSI هستند. اُسیلاتور شاخص حرکت رایجی است که قیمت ارز فعلی را در مقایسه با تاریخچه قیمتی آن در یک دوره زمانی معین ارزیابی می کند. به نظر می‌رسد که قدرت و حرکت یک جفت ارز را با اندازه‌گیری میزان خرید یا فروش بیش از حد یک ارز اندازه‌گیری می کند. مقیاس هر دو شاخص از 0 تا 100 است. زمانی که Stochastics به ارزش 80 رسید، بازار آن خرید بیش از حد و زمانی که Stochastics به ارزش 20 رسید، بازار آن فروش بیش از حد در نظر گرفته می شود.

    RSI از همان مقیاس 0 تا 100 استفاده می کند، اما ارزش خرید بیش از حد 70 است، در حالی که ارزش فروش بیش از حد 30 است. ایده این است که وقتی بازار به هر یک از این دو حد می رسد، شانس برگشت افزایش می یابد. با این حال، حالت برگشتی قریب الوقوع نیست. بازارهایی که در یک روند صعودی قوی قرار دارند، می توانند برای دوره های زمانی طولانی در موقعیت خرید بیش از حد باقی بمانند و بازارهایی که در یک روند نزولی قوی قرار دارند، می توانند برای دوره های زمانی طولانی در موقعیت فروش بیش از حد باقی بمانند.

    به همین دلیل است که این اُسیلاتورها ارزش محدودی در بازارهای پرطرفدار دارند. با این حال، زمانی که بازار در یک روند نزولی قرار دارد و اُسیلاتور به سمت خرید بیش از حد حرکت می‌کند، احتمال برگشت به مراتب بیشتر است. از طرف دیگر، زمانی که بازار در یک روند صعودی قرار دارد و نوسانگر به سمت فروش بیش از حد به سمت پایین حرکت می کند، احتمال معکوس شدن نیز وجود دارد.

    در حالی که بازار در روندی صعودی قرار دارد، Stochastics زمان بیشتری را در شرایط خرید بیش از حد و زمان کمی را در شرایط فروش بیش از حد صرف می کند. همچنین، هنگامی که Stochastics به سمت شرایط فروش بیش از حد پایین می رود، بازار تمایل به بازگشت و معکوس شدن دارد. اما نکته کلیدی در اینجا این بود که بازار در یک روند صعودی قرار داشت. اگر بازار روند نزولی داشت، روند عکس آن صادق بود.



    منبع
    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 01-09-2022, 04:35 PM
پردازش ...
X