اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

قیمت نقره در طول یک دهه گذشته: آن چه سرمایه گذاران باید بدانند

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • قیمت نقره در طول یک دهه گذشته: آن چه سرمایه گذاران باید بدانند

    در میان فلزات گرانبها، طلا معمولاً بیشترین توجه را به خود جلب می کند. با این حال، مردم بیش از 4000 سال از نقره به عنوان شکلی از پول استفاده کرده اند و این فلز به عنوان یکی از محبوب ترین دارایی های امن برای سرمایه گذاری شناخته شده است.

    سرمایه گذاری در این فلز پر زرق و برق با آشفتگی هایی همراه بوده است، زیرا بازار این فلز از همتای زردرنگ آن، به میزان قابل ملاحظه ای، متلاطم تر است. این مسئله به عوامل مختلفی نسبت داده می شود:
    • نقره بازار کوچک تری دارد.
    • نقره نقدینگی کمتری را به خود اختصاص می دهد.
    • تقاضای صنعتی به میزان گسترده ای نوسان دارد.

    در اینجا به چگونگی افزایش و کاهش قیمت نقره در طول یک دهه گذشته اشاره می کنیم:
    • 2011: نقره در اوج
    ده سال پیش، نقره در اوج رونق خود قرار داشت. با صعود قیمت نقره به 48.58 دلار در هر اونس، در سال 2011، نقره به بالاترین قیمت خود دست یافت.

    افزایش قیمت ارتباط زیادی با بحران سقف بدهی ایالات متحده داشت که بر ضریب اطمینان مصرف کننده، رتبه بندی اعتباری دولت فدرال و بهبود اقتصادی کشور در دوران رکود بزرگ تاثیر منفی گذاشت.
    • 2012: قیمت متغیر، تقاضای بالا
    تا شروع سال 2012، قیمت نقره بیش از 20 دلار در هر اونس کاهش یافته بود. قیمت آن در بقیه طول سال ،با شدت زیاد در نوسان بود. از طرف دیگر، تقاضا برای نقره پس از سقوط مختصر در سال قبل، به بالاترین سطح رسیده است.
    • 2013: کاهش بسیار زیاد
    این سال آغاز یک کاهش مداوم چهار ساله در قیمت نقره بود. تا سال 2013، نقره 12 سال موفقیت آمیز متوالی را تجربه کرده بود. با این حال، در آن سال، قیمت نقره بیش از 10 دلار کاهش یافت و با سقوطی 36 درصدی، از 30 دلار به ازای هر اونس به زیر 20 دلار رسید.

    این اُفت قیمت به موازات طلا روی داد، چون قیمت هر دو فلزات گرانبها در طی دو روز در ماه آوریل، به دلیل نگرانی در مورد تغییر قریب الوقوع در سیاست پولی فدرال رزرو، کاهش یافت.
    • 2014: افزایش شدید نرخ سود
    با توجه به کاهش خرید اوراق قرضه فدرال رزرو در سال 2013، نرخ سود نقره در طول سال بعد افزایش یافت. این مسئله به کاهش مداوم قیمت این فلز گرانبها کمک کرد.
    • 2015: سقوطی دائمی
    با وجودی که پیش بینی کنندگان سرمایه گذاری، مانند Commerzbank ، HSBC ، Citi Research و TD Securities پیش بینی کردند نقره در سال 2015 بازدهی چشمگیر داشته باشد، اما انتظارات آنها برآورده نشد.

    در عوض، روند کاهشی، با نرخی پایین تر، ادامه یافت. نوسانات نسبتاً جزئی همگی در محدوده 4 دلار باقی ماند.
    • 2016: سقوط قیمت
    سرمایه گذاران که قادر به پیش بینی وقایع فاجعه بار در انتظار آنها در سال 2020 نبودند، فکر کردند که در سال 2016، با کمترین قیمت ممکن برای نقره روبرو شده اند. در پایین ترین سطح آن، قیمت نقره به زیر 14 دلار در هر اونس کاهش یافت. با این حال، با کاهش قیمت نفت و سقوط بازار سهام، برخی از سرمایه گذاران به سمت فلزات گرانبها مانند نقره به عنوان سرمایه ای ایمن متمایل شدند.
    • 2017: تقاضای فزاینده
    سال 2017 سالی یکنواخت برای قیمت نقره بود. قیمت این فلز اغلب نوسان داشت، اما هرگز بیشتر از چند دلار نبود. در بالاترین سطح، قیمت نقره کمی بالاتر از 18 دلار بود. و در پایین ترین سطح، قیمت آن نزدیک به 16 دلار بود.

    با وجود این ثبات قیمت، به دلیل نقشی که این فلز در بخش‌های اصلی صنعت در ایجاد تغییر مداوم از سوخت های فسیلی به فناوری های سبز مانند صنایع خودرو و سلول های خورشیدی ایفا کرد، تقاضا برای نقره در سال 2017 افزایش یافت. تقاضا برای این فلز به رکورد بالای 92 میلیون اونس رسید. در همین زمان، تقاضای کلی برای سکه در سال 2017 تقریباً نصف شد، در حالی که عرضه جهانی معدن برای اولین بار از سال 2003 کاهش یافت.
    • 2018: نوسانات بالا
    در اواسط سال 2018، قیمت نقره کاهش یافت. بین ماه های ژوئن و سپتامبر، قیمت از تقریبا 17 دلار به کمی بیش از 14 دلار کاهش یافت. قبل و بعد از این دوره بی ثبات، قیمت ها ثابت بود.
    • 2019: سالی با ثبات
    با وجودی که قیمت نقره در نیمه اول سال 2019 در محدوده 14 تا 16 دلار در هر اونس تثبیت شد، اما اندکی پس از آن، به نزدیک 20 دلار رسید.
    • 2020: افزایشی شگفت انگیز
    حوادث غیرمترقبه سال 2020 بازارهای زیادی را ویران کرد؛ با این وجود، نقره تقریباً 50 درصد رشد کرد. به دلیل تأثیر اولیه شیوع بیماری COVID-19، قیمت نقره به پایین ترین نقطه در دهه گذشته رسیده بود: تنها 11.74 دلار در هر اونس.

    در اواسط این سال پر فراز و نشیب، قیمت ناپایدار با سرعتی نگران کننده ای افزایش یافت و در نهایت به بیش از 28 دلار رسید که بالاترین قیمت آن در هفت سال قبل از آن بوده است.
    • 2021: روند صعودی نقره
    در دنیای سرمایه گذاری، امسال مطمئناً با سر و صدای زیادی آغاز شد. افزایش سرسام آور قیمت سهام GameStop در سرتاسر ژانویه، به مهم ترین خبر تبدیل شد. ناگهان، سرمایه گذاران جزء در سراسر جهان توجه بیشتری به بازار سهام نشان دادند. به محضی که سروصدای ناشی از افزایش قیمت سهام GameStop رو به خاموشی رفت، این سرمایه گذاران برای مدت کوتاهی توجه خود را به نقره معطوف کردند.

    در روز اول فوریه، قیمت نقره در اوایل معاملات، 11.5 درصد رشد کرد که بالاترین سطح در طی هشت سال قبل از آن بود. این افزایش به خرید خرده فروشی بیش از حد منجر شد و بسیاری از خرده فروشان نقره اقدام به فروش اندوخته نقره خود کردند.

    از آوریل 2021، قیمت نقره به 25.47 دلار در هر اونس رسید. برخی از سرمایه گذاران نهادی انتظار دارند که نقره در سال 2021، بهتر از طلا عمل کند.
پردازش ...
X