اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

    چشم انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن روندی خنثی را طی می کند، چون هر دو دلار و ین دارایی‌های امنی هستند که پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تقاضا برای آنها افزایش یافته است.

    جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن واکنشی نزولی نسبت به تهاجم روسیه به اوکراین نشان داده‌اند. از 28 فوریه تا 14 مارس، محدوده باز و بسته شدن به ترتیب 115.67 و 114.70 بوده است. با این حال، با وجود این تحولات، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا تغییر چندانی نداشته است و قیمت‌ها بین 114.41 و 115.80 در نوسان است.

    شاید دقیق‌تر باشد که بگوییم جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن واکنش سهل گیرانه ای نسبت به جنگ نشان داده است. همانند جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس (فرانک سوئیس)، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن معاملات امنی را در هر دو طرف جفت ارز ارائه می‌کند. دلار و دارایی‌های آمریکا، به‌ویژه اوراق قرضه دولتی، انتخاب جهانی در زمان‌های پرتلاطم است. با این حال، دلار آمریکا تنها دارایی امن نیست. از لحاظ تاریخی، ژاپن به دلیل اقتصاد پیشرفته، سیستم مالی پیچیده و ثبات اجتماعی و سیاسی، بهشتی برای جریان های ایمنی از بازارهای آسیایی بوده است.

    با وجود نوسانات قابل توجه در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن هفته را با 115.00 آغاز کرد و صبح جمعه با رقم پایین تر 114.69 معامله شد.

    پس از حمله روسیه به اوکراین، قیمت جهانی نفت خام حدود 20 درصد افزایش یافت. بیشتر انرژی ژاپن وارداتی است. افزایش سریع هزینه‌های صنعتی بر چشم‌انداز اقتصادی کشور و ین تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا ایالات متحده نسبت به ژاپن، خودکفایی بیشتری در زمینه انرژی دارد. قابل توجه است که هیچ واکنشی مشاهده نشده است.

    داده های اقتصادی ژاپن منتشر شده است. در ماه فوریه، شاخص مصرف کننده از 36.7 به 35.3 کاهش یافت که پایین ترین میزان از می سال گذشته است. با این حال، علیرغم پایین ترین سطح شش ماهه، شاخص مدیران خرید تولیدی بانک جیبون (Jibun Bank) در ماه فوریه 52.7 بود که اندکی کمتر از رقم 52.9 مربوط به ماه ژانویه بود.

    در نشست 16 مارس فدرال رزرو، پاول، رئیس این نهاد، برنامه آغاز کمپین تورم را با افزایش 0.25 درصدی تایید کرد. بسیاری از قانونگذاران در مورد خطرات اقتصادی مرتبط با جنگ در اوکراین و اینکه چگونه افزایش شدید قیمت نفت بر تورم تأثیر می گذارد، سؤال کردند. دو هفته پیش، بازارها افزایش 0.5 درصدی در 16 مارس را پیش بینی کرده بودند.

    به جز اشتغال، شاخص‌های مدیران خرید برای بخش‌های تولیدی و خدماتی در بهمن ماه بهتر از حد انتظار بود. با این حال، شاخص اشتغال در بخش خدمات به 48.5 کاهش یافت که اولین سقوط آن زیر مرز 50، از ماه ژوئیه بود.

    اشتغال غیرکشاورزی در ماه فوریه 678000 نفر بود که بسیار بالاتر از برآورد 400000 بود. علاوه بر این، در هفته پایانی بهمن ماه، 215 هزار درخواست اولیه برای دریافت مقرری بیکاری وجود داشت.

    بازارها همچنان تحت تأثیر جنگ در اوکراین قرار دارند. در نتیجه، فیلترهای ایمنی مرتبط با درگیری برای سیاست های فدرال رزرو، بازار کار ایالات متحده و حتی افزایش سرسام آور قیمت نفت اعمال می شود.

    افزایش قیمت کالاها ممکن است بیشتر از اقتصاد ایالات متحده، به اقتصاد ژاپن آسیب برساند. با تداوم جنگ در اوکراین که ترس از گسترش جنگ در اروپا را افزایش داده است، معاملات اوراق بهادار بر جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن تأثیر خواهد داشت.

    پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

    Screenshot_1-2.png

    نمودار قیمت روزانه جفت ارز دلرا آمریکا/ ین ژاپن یک نوار صعودی قوی با حجم عظیمی را نشان می دهد که با خط روند صعودی (شکسته) رد شده است. پس از آن، می‌توانید مرحله تثبیت و سپس یک نوار شکست نزولی با حجم بسیار زیاد را ببینید که زیر میانگین‌های متحرک ساده 20 و 50 روزه بسته می‌شود. اکنون سطح حمایت مستقیم این جفت ارز در پایین ترین حد نوار صعودی و میانگین متحرک ساده 10 روزه در 114.35 پیش از 114.00 قرار دارد.

    در روند صعودی، ارزش این جفت ممکن است قبل از 115.50، به 115.00 برسد. در همین حال، با تثبیت ارزش دلار، احتمال رسیدن به سطح مقاومت در محدوده 116.40 همچنان بالا است.


    منبع

پردازش ...
X