اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    چشم انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که با افزایش ارقام مربوط به اشتغال غیرکشاورزی، و پس از آغاز روندی صعودی برای دلار آمریکا، ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا پایین باقی ماند.

    با افزایش هفتگی حدود 350 پیپ، جفت ارز یورو/دلار آمریکا بیشترین سود هفتگی خود را از مارس 2020 به ثبت رساند و به بالاترین حد خود در سال 2022، یعنی 1.1483 صعود کرد و در پایان هفته، با 1.1450 بسته شد. لحن سختگیرانه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از انتشار بیانیه ای سهلگیرانه، فعالان بازار را متعجب کرد. لاگارد خاطرنشان کرد که تورم در ماه ژانویه به رکورد جدیدی رسیده است. مرکز آمار اروپا گزارش داد که نسبت به سال گذشته، در منطقه یورو، قیمت مصرف کننده 5.1 درصد، در مقابل پیش بینی 4.4 درصد، افزایش یافته است که از 5 درصد ثبت شده در دسامبر فراتر رفته است. برآورد اولیه تورم آلمان برای مدت مشابه 4.9 درصد بود که آن نیز بالاتر از انتظارات بود.

    در ماه فوریه، بانک مرکزی بیانیه دسامبر مبنی بر ثابت بودن نرخ بهره و توقف برنامه خرید اضطراری در دوران همه گیری بیماری (PEPP) را تکرار کرد. بانک مرکزی اروپا تأیید کرد که قصد دارد خریدهای خود را تحت برنامه خرید دارایی (APP) گسترش دهد. برنامه خرید دارایی در اکتبر سال آینده کاهش می یابد.

    با این حال، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، یکی از مهم‌ترین اظهارات خود را تا به امروز بیان کرد. وی علاوه بر ابراز نگرانی از افزایش فشارهای تورمی، از غیرقابل باور اعلام کردن افزایش نرخ در سال جاری نیز اجتناب کرد و خاطرنشان نمود که در مقایسه با پیش‌بینی‌های ما در ماه دسامبر، چشم‌انداز تورم به‌ویژه در کوتاه‌مدت به سمت روندی صعودی متمایل است. در نتیجه، فعالان در بازار به سرعت انتظار افزایش نرخ تا پایان سال 2022 را داشتند.

    بازده اوراق قرضه دولتی به شدت افزایش یافت. در هفته گذشته، بازده اوراق قرضه 2 ساله آلمان بیش از 30 واحد افزایش یافته است که بیشترین افزایش در بیش از یک دهه گذشته است، در حالی که بازده خزانه داری 2 ساله ایالات متحده بیش از 1.20 درصد افزایش یافته است. بازده اوراق قرضه بلندمدت نیز افزایش یافت، اما این روند صعودی برای افزایش تقاضا برای دلار آمریکا کافی نبود.

    در همین حال، انتشار داده های مربوط به اشتغال ایالات متحده در اواخر هفته آینده به فشار بر دلار ادامه خواهد داد. بررسی پردازش خودکار داده ها (ADP) در مورد ایجاد شغل در بخش خصوصی نشان داد که 301,000 شغل از دست رفته است که به طور قابل توجهی بیشتر از افزایش مورد انتظار 207,000 است. با این حال، با وجود افزایش متوسط هزینه‌های نیروی کار، بهره‌وری نیروی کار غیرکشاورزی در مدت مشابه 6.6 درصد افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود.

    پس از انتشار گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی ماه ژانویه، ارزش دلار در روز جمعه افزایش یافت. سرمایه‌گذاران عصبانی بودند، زیرا انتظار نتیجه‌ای ضعیف را داشتند، اما ایالات متحده موفق شد 467000 شغل ایجاد کند که سه برابر 150000 پیش‌بینی‌شده بود. علاوه بر این، اداره آمار کار گزارش داد که نرخ بیکاری به 4 درصد و نرخ مشارکت نیروی کار به 62.2 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است.

    گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی که سخنان لاگارد را تحت الشعاع قرار داد، موضع سختگیرانه فدرال رزرو را به فعالان بازار یادآوری کرد.

    علاوه بر این، داده‌های اقتصاد کلان منتشر شده در این هفته نشان داد که اقتصادهای بزرگ همچنان در تلاش برای بازگشت به نرخ رشد قبل از شروع دوران همه‌گیری هستند. تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا برای سه ماهه چهارم 0.3 درصد نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته برآورد شد که بسیار کمتر از برآورد نهایی 2.3 درصد برای سه ماهه سوم است. علاوه بر این، شرکت خدمات اطلاعات مارکیت (Markit) برآورد شاخص مدیران خرید (PMI) خود را برای ماه ژانویه کاهش داد، زیرا فروش خرده‌فروشی اتحادیه به طور غیرمنتظره‌ای به زیر 3.0 درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته سقوط کرد. با وجود افزایش 2.8 درصدی سفارشات تولید داخلی در ماه دسامبر، داده های مربوط به آلمان به همین سرنوشت دچار شدند.

    پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    Screenshot_1-min.png

    قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در نمودار روزانه مثبت باقی ماند. این جفت ارز در بالای میانگین های متحرک ساده کلیدی قرار دارد. با این حال، نوار روزانه جمعه در وسط بسته شد، که نشان دهنده احتمال اصلاح نزولی در هفته آینده است. سطح 1.1400 سطح حمایت مهمی خواهد بود. در صورت شکست، بازگشت نزولی تایید خواهد شد و سطح حمایت بعدی در 1.1330 ظاهر می شود. با این حال، فروشندگان بلندمدت همچنان 1.1000 را هدف قرار می دهند.

    از طرف دیگر، افزایش به بالاتر از 1.1480 ممکن است خریداران را ترغیب کند که به دنبال اهداف 1.1550 پیش از 1.1600 باشند. با این حال، مسیر صعودی پر از سطوح مقاومت تکنیکال است.


    منبع
پردازش ...
X