#Nov.2019.11-15
https://t.me/PCMchannel

چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 11-15 نوامبر، فشارهای معاملاتی همچنان ادامه دار است، سخنرانی ژروم پاول و داده های مهم زیر نظر هستند.
اخبار معاملاتی متناقض همچنان به بازارها فشار وارد میکند. داده بازار آمریکا در وضعیت خوبی می ماند؟ داده تورم، خرده فروشی و از همه اینها مهم تر سخنرانی پاول زیر نظر هستند. در ادامه موارد برجسته هفته پیش رو را می آوریم. کدامیک از بازارها به روابط تجاری آمریکا/چین باور دارند؟ باور به بدبینی پیتر ناوارو Peter Navarro(مشاور تجاری کاخ سفید) یا خوشبینی همیشگی لری کادلو Larry Kudlow (مدیر کنسول ملی اقتصادی ترامپ)؟ مشاوران ترامپ باعث این فشارها بر بازارها شدند درحالیکه ایشان هنوز درحال تصمیم گیری دراین مورد است که آیا تعرفه ها را کاهش دهد و با چین توافق کند یا این نبرد تجاری را ادامه دهد. PMI غیرتولید ISM آمریکا روند بهتری داشته است و نشان می دهد که مصرف کننده تولید را از حالت رکود بیرون می کشد. ارقام ضعیف حوزه یورو و بدبینی بانک انگلیس، یورو و پوند را پایین کشید. با عدم تمایل رزرو بانک استرالیا بر افزایش نرخ ها، دلار این کشور دچار فشار شد و دلارکانادا از فقدان مشاغل در این کشور ضربه دید.

GDP انگلیس: دوشنبه 9:30
اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم با تمدید دخیره مرتبط با برکسیت که متحمل فشار شد، در تنگنا قرار گرفت. در گزارش سه ماهه سوم بازگشت به محدوده رشد بسیار محتمل است. این داده ها متأثر از انتخابات هستند و با ارقام بهتر شانس پیروزی حزب محافظه کار افزایش پیدا میکند درحالیکه پایین بودن این عدد ممکن است باعث برتری حزب مخالف(کارگری) شود.

گزارش مشاغل انگلیس: سه شنبه 9:30
پیش بینی می شود که دومین اعلامیه قابل توجه از بریتانیا روند بهتری از بازار مشاغل را نشان دهد- با کاهش هشدارها از سوی بانک انگلیس. انتظار می رود که نرخ بیکاری در ماه سپتامبر دررقم 3.8% باقی بماند که نزدیک کف تاریخی است درحالیکه پیش بینی می شود رشد دستمزد دررقم نرخ رشد سالانه 3.9% بماند- رقمی بالای نرخ تورم: 1.7%.

تصمیم گیری نرخ نیوزلند: چهارشنبه 1:00
رزرو بانک این کشور تقریبا نرخ های بهره امسال را پس از دوره ای طولانی از رکود، حدود 0.75% کاهش داد و احتمالا بار دیگر این کار را میکند- یک 25bp دیگر پایین میکشد و نرخ رسمی نقدینگی دررقم 0.75% تنظیم می شود. افزایش نرخ بیکاری تا 4.2% سیاستگزاران ولینگتون را نگران کرده است. اثرکاهش نرخ کاملا روی بازارها مشخص نیست تاجاییکه هرنتیجه ای ممکن است نه تنها دلارنیوزلند/آمریکا را دچار نوسان کند که سایر حوزه ها را نیز آشفته کند.

CPI انگلیس: چهارشنبه 9:30
افت بهای انرژی و بالارفتن ارزش پوند اشاره به کاهش تورم دارد- از رقم 1.7% به 1.6% در گزارش ماه اکتبر. یک چنین افتی اسباب رضایت موضع کاهشی به تازگی اعمال شده بانک انگلیس است. هدف بانک یک نرخ 2درصدی است. شاخص PCI همچنان دررقم 1.7% ثابت است درحالیکه پیش بینی می شود شاخص قیمت خرده فروشی افتی از 2.4% به 2.2% داشته باشد.
CPI آمریکا: چهارشنبه 13:30
درحالیکه فدرال رزرو اشاره به کاهش تورم به عنوام یکی از دلایل اصلی کاهش نرخ های بهره داشته است، قیمت ها روند صعودی داشته. CPI core افزایش تا 2.4% از ماه سپتامبر داشته است و پیش بینی می شود که بار دیگر در ماه اکتبر در همین سطح باقی بماند. هرگونه انحراف روی دلاراثرمیگذارد و بر رویداد بعدی اثرگذار است.

سخنرانی ژروم پاول: چهارشنبه و پنجشنبه 15:00
ریاست فدرال رزرو اعلام وقفه پس از کاهش نرخ برای سومین بار پیاپی کرده است. هرچند تمایل به افزایش نرخ ها در آینده ظاهرا بیشتر از کاهش آنهاست. پاول در متن سخنرانی خود درروز چهارشنبه و همچنین در پاسخ مفصل به قانونگزاران درهردو روز سخنرانی اش، شانس به روز رسانی دیدگاه ها را فراهم کرده است. جدای از گزارش اخیر تورم، نظرات پاول درمورد آخرین گزارش خوب شغلی ممکن است شایان توجه باشد. او همچنین درمورد سیاست تجاری زیر بمباران سخنان قرار خواهد گرفت ولی احتمالا از بیان نظرات سیاسی معنی دار طفره می رود.

گزارش شغلی استرالیا: پنجشنبه 00:30
این کشور اقیانوسیه نرخ بیکاری پایینی داشته است با رقم 5.2%، ولی رزرو بانک آن از این نتیجه راضی نیست. همین سطح احتمالا در گزارش ماه اکتبر تکرار خواهد شد. انتظار می رود که رقم تغییر اشتغال افزایش 16.2K پوزیشن را نشان بدهد شبیه به رقم صعودی 14.7K در ماه سپتامبر- یک صعود رضایت بخش.

GDP آلمان: پنجشنبه 7:00
نگرانی بابت رکود اقتصادی احتمالا در ارقام GDP سه ماهه سوم خودش را نشان می دهد. انتظار می رود که بزرگترین اقتصاد حوزه یورو افتی حدودا 0.1% در پایان سه ماه در سپتامبر داشته باشد پس از افت 0.2% در سه ماهه دوم. دو سه ماهه پی در پی کاهش یعنی رکود اقتصادی که سیاستمداران ممکن است از آن تعبیر به «فنی» کنند. این وضعیت احتمالا روی یورو فشار وارد میکند و همچنین تصویر ناخوشایندی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

خرده فروشی آمریکا: جمعه 13:30
مصرف، قوی ترین بخش اقتصاد است ولی داده ماه سپتامبر افت 0.3% در هدلاین و 0.1% در فروش core داشت. اعلامیه ماه اکتبر احتمالا ارقام بهتری نشان دهد- رشد 0.1% در هدلاین و 0.3% در خرده فروشی core. گروه کنترل برآورده کننده انتظار برای جهش 0.7% پس از وضعیت فلت پیش از این است.
تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

http://pcmfa.net/
http://cabin.pcmfa.net/fa/register