تحلیل فاندامنتال:
  • سهام‌های آسیایی در پی افزایش نگرانی‌ها از ویروس کرونا نزول کردند
  • جفت پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا دیروز روند نزولی داشت
  • امروز بازارها گزارش اشتغال آمریکا را که ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود، رصد می‌کنند
سهام‌های آسیایی در طول شب در ادامه نزول هفته جاری، کمی نزول کردند. نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا به علت افزایش مرگ‌ومیر به 640 نفر و افزایش آمار مبتلایان به 31 هزار نفر، بیشتر شده‌اند. در حال حاضر این ویروس به 27 کشور مختلف با 320 نفر آمار ابتلا شامل 3 مورد در بریتانیا گسترش یافته است.
دیروز در بریتانیا مورد جدیدی گزارش شد که در آن فردی هنگام حضور در سنگاپور به ویروس مبتلا شده است (بی‌بی‌سی)
در بازار ارز شاخص دلار بلومبرگ در ادامه روند افزایشی هقته پیش، کمی بالاتر رفت.

جفت پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا دیروز پایین رفتند و این جفت دیروز عصر به مقدار 1.2921 رسیدند‌ (بلومبرگ). گزارش‌های دیروز بیان می‌کنند که دونالد ترامپ و نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون به علت اجازه بریتانیا به حضور هواوی در شبکه‌های 5G بریتانیا، مکالمه تندی داشتند. طبق سخن‌های مقام‌های رسمی دو طرف ترامپ در این مکالمه تلفنی «عصبانی» بود(FT).

امروز بازارها داده‌های سازمان کارگری آمریکا را که در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود، رصد خواهند کرد. توافق عمومی بازار در مورد این داده‌ها یک افزایش 165 هزار نفری میزان اشتغال است. با این همه تیم ما انتظار یک افزایش 150 هزار نفری در شغل‌ها را دارد. هم توافق عمومی و هم مؤسسه بارکلی انتظار دارد که نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.5 باقی‌ مانده باشد.

در بازارهای نوظهور، مؤسسه تحقیقاتی بارکلی و انتظار بازار این دارد که بانک مرکزی روسیه در جلسه امروز که در ساعت 10:30 به وقت گرینویچ است، نرخ بهره را با کاهش 25bp به 6.00 درصد برساند. مؤسسه بارکلی جهت نتیجه‌گیری در این مورد به ترند نزولی نرخ تورم به عنوان محرکی برای این کاهش و ثابت ماندن قیمت ارز رجوع کرده است.