تحلیل فاندامنتال:
  • معامله شبانه پایین سهام آسیا.
  • جفت پوند/دلارآمریکا با توجه به معامله سبک، حرکت نسبتا نزولی دارد.
  • دلارآمریکا همچنان پس از داده اقتصادی بهتر از میزان برآورد، بالا می رود.

سهام آسیا با نگرانی سرمایه گذاران پایین تر معامله می شود؛ نگرانی از قانون جدید آمریکا در حمایت از معترضان هنگ کنگ که میتواند مانعی برای توافقات تجاری آمریکا/چین باشد.
شاخص سهام CSI300 که پیروی سهام فهرست شده در بورس سهام شانگهای یا شنزن بود شبانه افت 0.90% داشت(بلومبرگ).
جفت پوند/دلارآمریکا روز گذشته طی معاملات سبک در پی روز شکرگزاری آمریکا، معامله نسبتا پایینی داشت. مناظره انتخاباتی شبانه انگلیس با موضع وضعیت حاکم در شبکه 4 با حضور رهبران حزب کارگری، لیبرال-دموکراتها، حزب سبز Greens، حزب سوشیال دموکرات Plaid Cymru و SNP برگزار شد.هر پنج حزب به بحث درمورد تولید غذا، بهبود کفایت انرژی منازل و حمل و نقل از جمله باند سوم Heathrow و HS2 پرداختند.
امشب سرمایه گذاران مناظره خبری شبکه BBC بین هفت حزب سیاسی اصلی را در ساعت 19 به وقت گرینویچ دنبال می کنند.
در حوزه کالاها، نفت در روز گذشته با افزایش تولید نفتی آمریکا، تحت فشار قرار گرفت درحالیکه تقاضای پالایشگاهی افت داشت. تولید رشدی تا سطح 12.9 میلیون بشکه در روز و افزایش 1.6 میلیون بشکه ای در هفته گذشته داشت. واکنش بازار نفت، افت بیش از 1% بود(رویترز).
در بازارهای نوظهور، پزوی شیلی حدود 3.5% این هفته و با توجه به کاهش همیشگی اش دربرابر دلارآمریکا سقوط داشته است(بلومبرگ) و طی ماه نوامبر افت خود را تا رقم 10% رساند. این روند در پی اعتراضات در کشور نسبت به نابرابری بود که موجب خشونت دوباره در این هفته شد. بانک مرکزی از روز دوشنبه برنامه شش ماهه خود را برای فروش ارز خارجی تا رقم 20بیلیون دلار در تلاش برای ثبات پزو آغاز خواهد کرد.