اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چرا قیمت طلا در 12 ماه آینده می تواند تا 20 درصد جهش داشته باشد؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چرا قیمت طلا در 12 ماه آینده می تواند تا 20 درصد جهش داشته باشد؟

    به گفته جرالد موزر، استراتژیست ارشد بازار در بانک بارکلیز، قیمت طلا در 12 ماه آینده ممکن است تا 20 درصد افزایش یابد.

    با این حال، در حالی که این مسئله به خوبی در بین سرمایه گذاران طنین انداز خواهد شد، موزر هشدار داد که بخش خرده فروشی مدتی طول می کشد تا از تأثیر اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جهان بهبود یابد.

    او به نشریه Arabian Business گفت: "تعجب نمی‌کنم اگر طی 12 ماه آینده شاهد افزایش ده تا 20 درصدی قیمت طلا باشیم."

    بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، تقاضا برای جواهرات طلا در امارات متحده عربی در سه ماهه دوم سال، 86 درصد کاهش یافت و به تنها 1.3 تن رسید، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 9.3 تن بوده است، که این مسئله عمدتاً ناشی از محدودیت های اعمال شده برای محدود کردن میزان گسترش ویروس کرونا بود.

    تقاضای کلی برای طلا در ماه‌های اخیر بیش از 70 درصد کاهش یافته است، چون قیمت‌های بی‌سابقه خریداران بالقوه را از بازارها دور کرده و برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طلا ممکن است در نتیجه نرخ‌های بهره پایین به بالاترین سطح تاریخ، یعنی 2300 دلار در هر اونس، برسد.

    موزر گفت: "من فکر می کنم ما احتمالاً به یک واکسن و اساساً جهانی شبیه به آنچه قبلا بود یا چیزی نزدیک به آنچه قبلا بود، نیاز داریم تا تقاضا برای طلا در خرده فروشی به طور معناداری افزایش یابد."

    معمولاً بازار خرده‌فروشی طلا خود را برای دوره ای فوق‌العاده پررونق، به‌ویژه در بازار هند، با دیوالی (جشنوارهٔ پنج‌روزهٔ هندوها است که در سراسر هند اجرا می‌شود) در ماه آینده، به دنبال آن فصل عروسی سنتی و سپس کریسمس آماده می‌کند.

    با این حال، در بحران کروناویروس فعلی، موزر انتظار افزایش چشمگیر میزان فروش را ندارد.

    او گفت: "در بخش فصلی، ما ممکن است کمی شاهد افزایش فروش باشیم. ما همچنین باید در مورد عروسی‌هایی که به تعویق افتاده‌اند، فکر کنیم و این واقعیت را در نظر بگیریم که ملاقات مردم در گردهمایی‌های خانوادگی بزرگ در حوالی کریسمس دشوار خواهد بود."

    بهبود معنادار تقاضا در بخش خرده‌فروشی، حتی با نزدیک شدن به فصل برگزاری جشن ها، دشوار خواهد بود. من فکر می‌کنم که میزان تقاضا در اواسط و نیمه دوم سال آینده بیشتر خواهد بود، زمانی که امیدوارم پیشرفت بیشتری در واکسیناسیون روی داده باشد.

    با این حال، این فلز گرانبها همچنان پیشنهادی جذاب برای سرمایه گذاران خواهد بود، که در حال حاضر بازدهی بین 23 تا 25 درصد را ارائه می دهد، که طبق گفته موزر، دومین یا سومین عملکرد سالانه برتر از دهه 1990 تا کنون را داشته است. او گفت: « این میزان در سال 2007، 30 درصد بود و ما فاصله زیادی با آن نداریم."

    او افزود: "من فکر می‌کنم با افزایش کسری بودجه در طول بحران شیوع بیماری کووید، تقریباً در همه جا شاهد محرک‌های مالی بوده‌ایم و این بدان معناست که سطح بدهی تقریباً در همه جای جهان حدود 20 درصد افزایش یافته است."




    منبع
پردازش ...
X