اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

بیت کوین تقاضا را از سمت طلا به سمت خود جذب می کند

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: بیت کوین تقاضا را از سمت طلا به سمت خود جذب می کند

    • آکاش داشی، تحلیلگر سیتی گروپ معتقد است که بیت کوین (btc) متقاضیان خرید طلا را به سمت خود جذب می کند.
    • متعاقبا، سیتی گروپ پیش بینی خود در مورد ارزش طلا در سال 2021 را کاهش داد.
    • شورای جهانی طلا با این ارزیابی مخالف است.

    آکاشی داشی، تحلیلگر سیتی گروپ، توضیح می دهد که بیت کوین (btc) در چند ماه گذشته کانون توجه سرمایه گذاران را از طلا به سمت خود معطوف کرده است، که این مسئله می تواند مانع افزایش قیمت طلا در سال جاری شود.

    او خاطرنشان می کند که روی گرداندن سرمایه گذاران از طلا و تمایل به سمت رمزارزها ممکن است بزرگترین تهدیدی برای نقش مهم این فلز زرد به عنوان هِج اصلی در برابر تورم باشد. او دلیل اصلی افت ارزش طلا را "افزایش سرمایه گذاران" در دارایی های دیجیتال و علاقه نهادها به بیت کوین عنوان کرد.

    دوشی، با استفاده از تراست بیت کوین گرِی اسکیل (gbtc) به عنوان یک پروکسی برای تقاضای نهادی بیت کوین (چون رمزارز هیچ صندوق قابل معامله ای (etf) تأیید شده ای در ایالات متحده ندارد)، خاطرنشان می کند که "جالب است که، در 19 هفته گذشته، صندوق های قابل معامله (etf) طلا و بیت کوین جریان های خالص هفتگی و دارایی تحت روند مدیریت را در جهات مخالف در حدود دوازده مورد منتشر کردند.

    علاوه بر این، کل دارایی قابل سرمایه گذاری برای دو دارایی ذخیره شده در دو سال گذشته گسترش یافته است. به نظر می رسد که همبستگی بین جریان ورودی بیت کوین و جریان خروجی طلا بیش از حد خوب است و تنها یک اتفاق نیست.

    ممکن است در دو روز گذشته بیت کوین دچار یک اصلاح اساسی شده باشد، اما هنوز 532 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    سیتی گروپ هدف قیمت طلا را برای سال 2021 کاهش می دهد

    در ابتدا، سیتی گروپ برای هر اونس طلا 2100 دلار برای مدت 6-12 ماه پیش بینی کرد. با این حال، اخیراً به دلیل خروجی های مرتبط با بیت کوین، آن را به 1950 دلار کاهش داده است. در واقع، طلا در حال حاضر در حدود 1800 دلار معامله می شود که 5 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

    اما این تنها دلیل سقوط ارزش طلا نیست. داشی معتقد است که با وجودی که از نظر تاریخی، طلا به عنوان یک هِج در برابر تورم مورد استفاده قرار می گرفته است، تورم در سال جاری را به شدت کنترل می کند. علاوه بر این، او انتظار دارد که سرمایه گذاران بیشتری به جای طلا به کالاهای دیگری، مانند نفت، روی بیاورند.



    مخالفت شورای جهانی طلا

    شورای جهانی طلا، سازمان توسعه بازار صنعت طلا چنین استدلال می کند که ارزهای دیجیتال نقش های مختلفی در مجموعه اوراق بهادار ایفا می کنند. از این رو، نباید بیت کوین را جایگزین طلا دانست و بالعکس. علاوه بر این، بیت کوین علی رغم کاربرد به عنوان هِج در برابر تورم، ممکن است خطر بیشتری برای اوراق بهادار شخص ایجاد کند.

    خوان كارلوس آرتيگاس، مسئول تحقيقات شورا، مي گويد: "ما نبايد همبستگي را با علت و معلول، از نظر جریان پولی سرمایه گذار، اشتباه بگيريم".

    آرتيگاس افزود: "درست نيست كه فقط به دو رقم خاص كه آمارهاي مختلف را تركيب مي كنند، نگاه كرد و نتيجه گرفت كه روند گسترده تر است."

    با وجودی که بیت کوین در اصل به عنوان پول نقد دیجیتال ارائه می شد، به دلیل محدودیت عرضه و قابلیت اطمینان طولانی مدت به عنوان ذخیره ارزش، بسیاری از کارشناسان رمزارزها بیشتر از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد می کنند. اخیراً، بیت کوین از سطح 1 تریلیون دلاری بازار فراتر رفته است. با این حال، این رقم از کل رقم بازار 12 تریلیون دلاری طلا بسیار پایین تر است.

پردازش ...
X