اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

گزارش روزانه بنیادی برای هفته 7 مارس تا 11 مارس 2016

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • گزارش روزانه بنیادی برای هفته 7 مارس تا 11 مارس 2016

    دوشنبه 7 مارس 2016

    - شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز استرالیا

    شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز استرالیا برای ماه ژانویه که از سوی موسسه AIG تهیه می شود نشانگر تداوم رکود و انقباض در این بخش برای سومین ماه متوالی می باشد. طبق گزارش یادشده، سفارش های جدید با شتاب بیشتری نسبت به ماه فوریه کاهش داشته اند و افزون بر این برای نخستین بار در 6 ماه گذشته شاهد تعدیل منفی نیروی کار نیز در این بخش بوده ایم. شاخص استخدام بخش ساخت و ساز با یک کاهش فاحش 5.1 واحدی به سطح 46.3 رسیده است و این مسئله نشانگر این واقعیت است که روند رشد ایجاد مشاغل در استرالیا که در ماههای پایانی سال 2015 شدت گرفته بود رفته رفته به اتمام رسیده و بایستی از هم اکنون شاهد کند شدن روند اشتغالزایی در این کشور باشیم. در جدول زیر خلاصه نتایج گزارشPMI بخش ساخت و ساز استرالیا قابل مشاهده است:

    - آمار تبلیغات استخدامی استرالیا

    آمار تبلیغات استخدامی در استرالیا در ماه فوریه با کاهش روبرو شد. این آمار از سوی گروه بانکی استرالیا و نیوزلند ANZ با کاهش 1.3 درصدی نسبت به ژانویه منتشر شد. در تحلیل این کاهش Warren Hoganاقتصاددان برجسته ANZ اظهار داشت که نگرانی ها در خصوص نوسانات اخیر بازارهای مالی و نیز انتشار اخبار منفی از حوزه اقتصاد جهان باعث احتیاط کارفرمایان در استخدام بیشتر شده است. این مسئله نیز همچون بحثی که در خصوص کاهش شاخص استخدام شاخص PMI بخش ساخت و ساز شد، نشانگر وجود ضعف در روند اشتغالزایی استرالیا در سال نو میلادی می باشد.

  • #2
    سه شنبه 8 مارس 2016

    - آمار ذخائر ارزی چین

    روز گذشته آمار ذخائر ارزی چین منتشر شد. این ذخائر برای ماه فوریه نیز حدوداً 30 میلیارد دلار دیگر کاهش یافته به سطح 3.2 هزار میلیارد دلار رسیده است که پایین ترین سطح از سال 2011 به شمار می رود. این چهارمین ماه متوالی است که ذخائر ارزی دومین اقتصاد بزرگ جهان با کاهش مواجه می شود. در سال 2015 برای نخستین بار در تاریخ ذخائر ارزی چین کاهش یافت و حدود 500 میلیارد دلار افت نمود. چارت زیر نمایشگر کاهش قابل ملاحظه میزان ذخائر ارزی چین در یک سال گذشته می باشد:

    - سخنان رییس بانک مرکزی ژاپن

    روز گذشته کورودا – رییس BOJ – در سخنانی در یک نشست با کارفرمایان و تجار ژاپنی تاکید نمود که فعلاً بانک متبوع وی تصمیمی برای تشدید سیاست های تسهیلی اش ندارد. وی خاطرنشان کرد که تصمیم BOJ برای کاهش نرخ بهره به زیر سطح صفر به منظور تحقق تورم 2 درصد بوده و با این حال پذیرفت که این امر تاثیر منفی روی چشم انداز کسب و کار بانک های ژاپنی خواهدداشت.

    - جهش شدید قیمت سنگ آهن

    روز گذشته قیمت هر تن سنگ آهن با خلوص 62% با یک جهش بی سابقه 19 درصدی به سطح 63.74 دلار رسید. خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به برنامه اقتصادی مصوب حزب کمونیست چین و مجبور شدن بسیاری از فروشندگان به بازخرید قراردادهای فروش خود از دلایل این جهش بی سابقه عنوان شده است. این امر تاثیر مثبتی روی تقاضا برای دلار استرالیا شد.

    - تخمین شرکت فونترا از قیمت شیر

    شرکت فونترا تخمین خود از بهای شیر را از 3.95 دلار به 3.90 دلار کاهش داد. این مسئله تاثیر منفی شدیدی روی دلار نیوزلند گذاشت و باعث شد تا این ارز بر خلاف ارز همسایه یعنی دلار استرالیا با تنزل ارزش در برابر اغلب ارزها روبرو گردد.

    - سخنان 2 تن از اعضای فدرال رزرو

    روز گذشته 2 تن از اعضای فدرال رزرو ایالات متحده مواضع خود را نسبت به تحولات اقتصادی این کشور ابراز داشتند. Brainard در سخنان خود تاکید کرد که داده های مربوط به تورم در ماه ژانویه بسیار امیدوارکننده بوده اما برای تصمیم گیری بایستی یک روند تثبیت شده شکل بگیرد و داده های یک ماه به تنهایی برای قضاوت کافی نیست. با این حال او تاکید کرد که دلایل بسیاری وجود دارد که نسبت به چشم انداز تورم ایالات متحده خوش بین باشیم و رشد مصرف و بازگشت بیکاران به حوزه اشتغال از جمله این دلایل می باشند. با توجه به اینکه Brainard همواره جزو افراد اصطلاحاً دارای موضع کبوتری در FOMC بوده است، این حد از خوش بینی از تحقق اهداف تورمی فدرال رزرو حاوی مشوق نیرومندی برای خریداران دلار می باشد.

    دیگر عضو فدرال رزرو یعنی Fischer نیز خوش بینانه به تفسیر تحولات اقتصادی آمریکا پرداخت و بیان داشت که نخستین نشانه های افزایش تورم در این کشور قابل مشاهده است.وی تاکید کرد که در صورت تثبیت یا افزایش بهای نفت، روند بازگشت تورم به محدوده مطلوب یعنی 2% به شدت تسریع خواهدشد.

    در مجموع سخنان این 2 عضو فدرال رزرو نشانگر این واقعیت است که مسیر نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد جهان صعودی است و هیجانات اخیر دلارفروشی به زودی فروکش کرده و شاهد تقویت شدید تقاضا برای دلار در روزهای آتی خواهیم بود.

    - سخنان یکی از اعضای RBA

    امروز صبح Lowe یکی از اعضای رزرو بانک استرالیا در سخنانی به ابراز مواضع خود در خصوص تحولات اقتصادی این کشور پرداخت. وی بیان داشت که تشدید سیاست های تسهیلی در دیگر حوزه های اقتصاد جهان باعث ایجاد فشارهای صعودی روی دلار استرالیا شده است در حالی که وی ترجیح می دهد که نرخ برابری دلار استرالیا اندکی پایین تر از چیزی که هست باشد. وی افزود که کاهش نرخ برابری دلار استرالیا در گذشته به رشد و رونق بخش های آموزش، گردشگری و کشاورزی اقتصاد این کشور کمک شایانی کرده است. در خصوص تورم وی تاکید کرد که تداوم وجود نرخ های نازل تورم می تواند همچنان فضا را برای کاهش بیشتر نرخ بهره مساعد نگه دارد. وی همچنین به نقاط مثبت داده های اقتصادی از استرالیا همچون گزارش GDP که تاییدکننده افزایش مصرف خانوارهای استرالیایی بود نیز اشاره کرد اما در مهمترین بخش سخنان خود بر لزوم رصد تحولات مربوط به بازار کار استرالیا اشاره کرد. چنانچه در گزارشهای پیشین نیز خاطرنشان کردیم، مقامات RBA شک و تردید زیادی در خصوص پایدار بودن روند اشتغالزایی این کشور دارند و این مسئله در سخنان امروز آقای Lowe نیز کاملاً برجسته است.

    - آمار تراز تجاری چین

    امروز صبح آمارهای مربوط به تراز تجاری چین منتشر شد. این آمارها نشان می دهند که برای ماه فوریه تراز تجاری دومین اقتصاد بزرگ جهان مثبت 32.59 میلیارد دلار بوده که بسیار پایین تر از انتظارات بازار در سطح 51 میلیارد دلار می باشد. میزان صادرات نسبت به فوریه سال گذشته به میزان قابل توجه 25.4% کاهش نشان می دهد و این در حالی است که واردات چین نیز در یک سال گذشته 13.8% نزول کرده است. این میزان افت صادرات در مقیاس سالانه از ماه می سال 2009 بی سابقه بوده و نشانگر افت شدید تقاضا برای کالاهای چینی در جهان می باشد. هم اکنون دولت چین با یک مسئله غامض روبرو است: از یکسو تقاضا برای کالاهای این کشور در سطح جهان کاهش یافته و این مسئله می طلبد که نرخ برابری یوان کاهش یابد و از دیگر سو کاهش نرخ یوان از سوی دولت کمونیست باعث تشدید انگیزه سرمایه گذاران برای خروج سرمایه از چین می شود که می تواند چالش های جدی برای اقتصاد این کشور ایجاد نماید.

    نظر


    • #3
      چهارشنبه 8 مارس

      - آمار تولیدات صنعتی آلمان

      روز گذشته آمار تولیدات صنعتی آلمان برای ماه ژانویه منتشر شد که حکایت از رشد 3.3 درصدی آن داشت. این در حالی بود که انتظار بازار تنها یک افزایش 0.5 درصدی بود. همچنین آمار مربوط به ماه دسامبر نیز تجدیدنظر صعودی یافته و از کاهش 1.2 درصدی به یک کاهش جزئی 0.3 درصدی ارتقاء یافت. رشد 5.3 درصدی تولید کالاهای سرمایه ای از جمله نقاط درخشان این گزارش محسوب می شود. در مجموع این گزارش بسیار مثبت ارزیابی می شود و همین مسئله نیز باعث رشد محدود تقاضا برای یورو شد.

      - سخنان یکی از اعضای بانک انگلستان

      شب گذشته Weale یکی از اعضای بانک مرکزی انگلستان مواضع خود را در خصوص تحولات اقتصادی بریتانیا ابراز داشت. وی تاکید کرد که نتایج داده ها و آمایش های اخیر آماری از اقتصاد انگستان ضعیف بوده است. او همچنین خاطرنشان کرد که تغییر نرخ بهره بعدی در انگلستان به احتمال زیاد صعودی خواهدبود. با این حال او یادآور شد که در صورتی که داده های اقتصادی ایجاد کند، BoE دست به کاهش نرخ بهره نیز می تواند بزند. در مجموع با توجه به اینکه Weale معمولاً جزو دسته بازهای BoE محسوب می شود، این موضع او که بانک متبوعش می تواند حتی دست به کاهش نرخ بهره بزند باعث تشدید فشار فروش روی پوند در اواخر وقت دیشب شد.

      - شاخص اعتماد مصرف کننده استرالیا

      امروز صبح شاخص اعتماد مصرف کننده استرالیا از سوی موسسه Westpac منتشر شد. این شاخص برای ماه مارس با افت 2.2 درصدی نسبت به ماه فوریه به سطح 99.1 رسید. کاهش این شاخص به زیر سطح 100 نشانگر پرشمارتر بودن بدبین ها نسبت به خوش بین ها می باشد. بازتاب این بدبینی در افزایش مطلوبیت سرمایه گذاری در اوراق بدهی و سپرده های بانکی نسبت به املاک و مستغلات و بازار سهام از سوی شهروندان استرالیایی نسبت به ماه های گذشته قابل مشاهده است. در مجموع 3 فاکتور از 5 فاکتور دخیل در محاسبه شاخص فوق دچار تنزل شده اند که نگران کننده تر از همه، کاهش 8.2 درصدی فاکتوری تحت عنوان «وضعیت مالی خانوار نسبت به یک سال قبل» می باشد که از سوی RBA به عنوان یک نشانگر قابل اعتماد برای تصمیم شهروندان به مصرف شناخته می شود. در جدول ذیل خلاصه نتایج گزارش ماه مارس قابل مشاهده است:

      نظر


      • #4
        پنج شنبه 10 مارس 2016

        - آمار تولیدات انگلستان

        روز گذشته آمار تولیدات انگلستان منتشر شد که بهتر از پیش بینی ها بود. تولیدات کارخانه ای انگلستان در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر 2015 به میزان 0.3% رشد داشت که در این میان میزان تولیدات کارخانه ای با 0.7% رشد بهترین عملکرد را داشت. میزان کل تولیدات نسبت به ژانویه سال 2015 نیز 0.2% رشد نشان می دهد. بازار انتظار داشت که سطح تولیدات کارخانه ای تنها 0.2% رشد داشته باشد و لذا انتشار آمار رشد 0.7 درصدی خبر خوبی برای پوند محسوب می شود. با این حال تجدیدنظر نزولی در آمار مربوط به ماه دسامبر از مثبت بودن گزارش دیروز می کاهد.

        - نشست بانک مرکزی کانادا
        روز گذشته نشست بانک مرکزی کانادا برای تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره برگزار شد و این بانک نرخ رسمی بهره را در سطح 0.5% حفظ کرد. در این بیانیه نسبت به چشم انداز رشد اقتصاد جهان در ماههای پیش رو ابراز خوش بینی شده است. در خصوص نرخ برابری دلار کانادا و بهای نفت نیز گفته شده که رشد بهای این دو مطابق با پیش بینی بانک مرکزی کانادا بوده است. به این ترتیب انتظارات بازار مبنی بر لزوم ابراز نگرانی شدید BoC در خصوص افزایش نرخ برابری دلار کانادا در هفته های اخیر عملاً محقق نشد و شاهد رشد شدید تقاضا برای این ارز کالامحور بودیم. در خصوص اقتصاد کانادا چنین بیان داشته شده که علیرغم ضرباتی که بخش معدنی اقتصاد کانادا – خصوصاً نفت – به دلیل سقوط بهای جهانی کالاها شاهد بوده ایم، در سایر بخش ها خصوصاً آنهایی که به صورت مثبتی متاثر از کاهش نرخ برابری دلار کانادا بوده اند شاهد رشد و رونق بوده ایم. در حوزه تورم نیز بر تاثیر مثبت و افزایشی کاهش نرخ برابری ارز این کشور در گذشته روی تورم تاکید شده اما این بانک یادآور شده است که وجود ظرفیت های بلااستفاده در اقتصاد کانادا از رشد بیشتر تورم جلوگیری می کند.

        در مجموع بیانیه بانک مرکزی کانادا شاهد ابراز نگرانی خاصی در حوزه رشد اقتصادی، تورم یا رشد نرخ برابری دلار کانادا نبودیم و همین مسئله موجب شد تا مجدداً شاهد رشد شدید تقاضا برای این ارز باشیم. به باور ما با توجه به تداوم رشد بهای نفت، چشم انداز تقاضا برای دلار کانادا دستکم در کوتاه مدت همچنان صعودی است.

        - نشست رزرو بانک نیوزلند

        شب گذشته نشست رزرو بانک نیوزلند برگزار شد و طی آن RBNZ بر خلاف انتظارات بازار دست به کاهش نرخ بهره از 2.5% به 2.25% زد. در این گزارش آمده است که چشم انداز اقتصاد جهان نسبت به آنچه که در گزارش این بانک مربوط به ماه دسامبر 2015 آمده ضعیف تر شده است و این امر به دلیل ضعیف تر شدن آهنگ رشد چین و اقتصادهای نوظهور و نیز اروپا و علیرغم نرخ بهره های بسیار نازل و سیاست های گسترده تسهیلی رخ داده است. در خصوص نرخ برابری دلار نیوزلند نیز با یادآور شدن رشد 4 درصدی این نرخ نسبت به نرخ زمان نشست ماه دسامبر، بر مناسب بودن تنزل این نرخ با توجه به کاهش بهای محصولات صادراتی – خصوصاً لبنیات – تاکید شده است.

        در خصوص ریسک های موجود، RBNZ بر این باور است که چشم انداز ضعیف رشد اقتصادی خصوصاً در حوزه چین یک ریسک منفی خارجی و کاهش بهای جهانی لبنیات و نیز کاهش انتظارات تورمی از ریسک های منفی داخلی هستند و از سوی دیگر تداوم افزایش مهاجرت به نیوزلند و نیز رشد بهای مسکن از ریسک های مثبت به شمار می روند. در این بیانیه بر اهمیت کاهش چشم انداز انتظارات تورمی تاکید شده و بیان داشته شده که به احتمال زیاد زمان بیشتری طول خواهدکشید تا نرخ تورم به محدوده مطلوب 2% بازگردد.

        در پایان بیانیه نیز بر احتمال لزوم کاهش نرخ بیشتر بهره به منظور تحقق هدف تورمی تاکید شده است.

        در مجموع تصمیم RBNZ به کاهش نرخ بهره و محتوای بیانیه آن به شدت حاوی پیآمدهای نزولی برای دلار نیوزلند بوده و می تواند باعث گریزان شدن سرمایه سفته بازانه در پی نرخ بهره بالای این ارز باشد.

        نظر

        پردازش ...
        X