اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

درخشش نقره در سال 2021، پس از گذراندن سالی طلایی برای فلزات گرانبها

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: درخشش نقره در سال 2021، پس از گذراندن سالی طلایی برای فلزات گرانبها

    رویترز- پس از گذراندن سالی خارق العاده، به نظر می رسد فلزات گرانبها در سال 2021 سود بیشتری به دست آورند، و نقره از عملکرد بالاتری برخوردار باشد. با این حال، با بهبود شرایط اقتصاد جهان که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته بود، تحلیلگران با احتیاط بیشتری نسبت به چشم انداز طلا صحبت می کنند.
    این همه گیری باعث انباشت سرمایه ها توسط سرمایه گذارانی شد که می خواستند از دارایی خود محافظت کنند. این مسئله، در کنار کسری عرضه، قیمت طلا و پالادیوم را بیش از 20 درصد در سال جاری افزایش داد، در حالی که نقره 47 درصد و پلاتین 10 درصد افزایش داشت.
    فیلیپ نیومن، از مشاوران Metals Focus گفت: "ما می خواهیم شاهد بالاترین رکوردها برای طلا و پالادیوم (در سال 2021) باشیم."
    او گفت: "اما نقره بزرگترین دستاوردها را کسب خواهد کرد."

    نوسانات قیمت فلزات گرانبها در سال 2020:

    Silver%20outperforms%20other%20precious%20metals%20in%202020.png
    با کاهش روند رشد اقتصادی در سال 2019، ارزش طلا، که به طور سنتی به عنوان کالایی امن برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، شروع به افزایش کرد، اما گسترش ویروس کرونا روند رو به رشد آن را تسریع کرد و در ماه اوت قیمت ها به رکورد بالای 2072 دلار و 50 سنت رسید.
    در حالی که به خاطر اعمال محدودیت ها به دلیل گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته است، همانطور که در دارایی های SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله ارز با پشتوانه طلا در جهان، که بزرگترین سود سالانه خود از سال 2009 تاکنون را با حدود 30٪ ثبت کرد، نشان داده شده است، تقاضای سرمایه گذاری افزایش یافت.

    نمودار دارایی های SPDR Gold Trust در مقابل قیمت طلا:

    SPDR%20Gold%20Holdings.png


    سپس، با توقف خرید سرمایه گذاران و استفاده از واکسن برای مقابله با ویروس، قیمت ها به حدود 1900 دلار کاهش یافت و این امر سرمایه گذاری در دارایی هایی را که در دوره‌های رشد اقتصادی عملکرد خوبی دارند را تشویق می‌کند.
    راس نورمن، تحلیلگر مستقل، گفت: بدهی عظیم دولت، بازده واقعی منفی اوراق قرضه و خطر تورم و تلاطم بازار که همه از طلا پشتیبانی می کنند، در سال 2021 ادامه خواهد داشت. او گفت که ارزش طلا ممکن است سال آینده 20 درصد دیگر افزایش یابد.

    بازده واقعی ایالات متحده در مقابل طلا

    U.S.%20real%20yields%20vs%20Gold.png



    نقره، که نه تنها دارایی امن دیگری مانند طلا است، بلکه یک فلز صنعتی مورد استفاده در محصولاتی از جمله صفحات خورشیدی نیز محسوب می شود، قبل از سقوط به حدود 25 دلار، از 18 دلار در هر اونس در ماه ژانویه به تقریبا 30 دلار در ماه آگوست صعود کرد.
    تحلیلگران می گویند نقش دوگانه و نوسانات بیشتر نقره به معنای آن است كه با افزایش رشد اقتصادی، می تواند بهتر از طلا رشد کند و تاکید جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریكا، برای استفاده از انرژی پاک باعث استفاده بیشتر از آن شده است.

    نسبت طلا به نقره

    GOLD%20SILVER%20RATIO.png
    سرمایه گذاران مازاد پلاتین را جذب کردند که در جواهرات، صنایع و ساخت خودرو نیز برای کاهش آلودگی استفاده می شود.
    رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX گفت: "اما بعید است كه آنها دوباره این كار را انجام دهند، به خصوص كه عرضه، كه به دلیل ویروس جدید كرونا کاهش یافته بود، دوباره افزایش یافت.
    این مسئله احتمالاً باعث کاهش قیمت ها می شود، که در حدود 1000 دلار در هر اونس تنها کمی بیشتر از قیمت آن در ابتدای سال است.
    صنعت خودرو از چهار پنجم پالادیوم استفاده می کند که مانند پلاتین، انتشار آلاینده های موتور را خنثی می کند. از این فلز به ندرت برای سرمایه گذاری استفاده می شود.
    سالهای کم عرضه باعث افزایش قیمت ها به بالاترین رکورد 2875.50 دلار در هر اونس در ماه فوریه شد. یکی از تریدرها گفت: "بازار فکر می کرد ممکن است از فلز خالی شود."
    اکثر تحلیلگران انتظار دارند که با رشد اقتصاد جهانی و افزایش مجدد فروش خودرو، این کمبودها در سال 2021 ادامه یابد.

    عملکرد فلزات گرانبها در سال 2020

    Precious%20metals%202020.jpg


    فایل های پیوست شده
پردازش ...
X