اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل بین بازاری

بستن
این موضوع بسته شده است
X
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #46
    رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار اوراق قرضه Bond Market )

    در دوره های رکود اقتصادی ارزش اوراق قرضه به مانند دلار، ین و فرانک افزایش پیدا می کند و در دوره های رونق به مانند این ارزها از ارزش آن کاسته می شود. این رابطه در بسیاری مواقع نسبت به نوسانات بازار ارز مقدم و پیشرو است. بدین معنا که ابتدا شاهد تغییرات تقویت و تضعیف در بازار اوراق قرضه هستیم سپس همین رفتار را در بازار ارز می بینیم.

    مهمترین استفاده ای که از بازار اوراق قرضه برای تحلیل بازار ارز می شود شرایط اختلاف بازدهی اوراق قرضه است که دوره های رونق و رکود را نشان می دهد در نتیجه می تواند برای تقاضای ارزهای پر بازده یا کم بازده بر اساس آن انتظار حرکت داشت.

    هرچه اختلاف بین بازدهی اوراق قرضه کوتاه مدت و بلند مدت بیشتر باشد نشانه ای قوی از شرایط رکود و تورم منفی را نشان می دهد و هرچه اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه در کوتاه مدت و بلند مدت بیشتر به هم نزدیک باشد شرایط رونق و تورم بیشتر وجود دارد.

    نظر


    • #47
      رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار اوراق قرضه Bond Market )

      پس اینگونه برداشت می شود که هرچه شیب نرخ بازدهی اوراق قرضه کمتر باشد احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد بود و هرچه شیب نرخ بازدهی اوراق قرضه در دوره های زمانی مختلف بیشتر شود احتمال ثابت ماندن یا کاسته شدن نرخ بهره بیشتر می شود.



      اوراق قرضه در عین حال به واسطه تاثیرگذاری در بازار کالا و بازار سهام می تواند بر بازار ارز تاثیرگذار باشد. جابجایی جریان سرمایه از بازار سهام به بازار اوراق قرضه و افزایش نرخ های این بازار منجر به تقویت ارزهای پربازده می شود همچنین صعودی شدن بازارهای سهام و کاسته شدن از نرخ های بازار اوراق قرضه دولتی می تواند منجر به تقویت ارزهای پرریسک در سطح بین المللی بشود.

      نظر


      • #48
        رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار سهام Stock )


        در درس های قبل به ارتباطات داخلی بازار ارز پرداختیم همچنین به رابطه دو بازار اصلی کالا و اوراق قرضه با بازار ارز اشاره کردیم اما قبل از توضیح ارتباط توضیحات مختصری در زمینه بازار سهام داده شود.

        بازار اوراق بهادار یکی از بازارهای مالی در کشورهای دارای اقتصاد آزاد است و بازار سهام و یا بازار بورس یک نهاد عمومی برای معامله سهام شرکت ها و مشتقات آن در قیمت توافق شده است. ما در این دوره آموزشی برای راحتی کار از بازار سهام به جای اوراق بهادار که طیف گسترده تری از دارایی ها را در بر می گیرد استفاده می کنیم.

        در بازار سهام داد و ستد برگه های بهادار شرکت ها، موسسات و بنگاه های تجاری مورد مبادله قرار می گیرد. این برگه ها در واقع سرمایه های خانوار یا دیگر بنگاه ها را که بدون استفاده مانده و حکم پس انداز را دارد به بنگاه هایی که برای آغاز یا ادامه فعالیت خود به سرمایه نیاز دارند منتقل می کند. بابت این انتقال خانوار یا بنگاه خریدار سهام صاحب مالکیت سهمی از بنگاه می شود و در سود و زیان بنگاه سهیم است.

        پ.ن: برای کسب اطلاعات بیشتر از این تاپیک دیدن کنید

        نظر


        • #49
          رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار سهام Stock )


          آنچه برای معامله گر بازار ارز از بازار سهام مهم است مربوط به تک تک این سهام های بنگاه های اقتصادی نیست بلکه برای معامله گر بازار ارز مهم این است که در کلیت بازار سهام چه رویدادهایی می تواند در بازار ارز تاثیر بگذارد.

          مهمترین گزینه برای بررسی بازار سهام هر کشور شاخص اصلی بورس است.

          شاخص، نشانگر روند عمومی قیمت کل شرکت های برگزیده در آن بورس است و تغییرات سطح عمومی قیمت ها را نسبت به تاریخ مبدأ نشان می دهد.

          در واقع شاخص نماگری کلی از وضعیت مجموع سهام های مهم مورد مبادله در هر بورس است به همین جهت، از آن با نام دماسنج اقتصادی یاد می کنند. تقویت شاخص بورس در هر کشوری نشان دهنده بهبود شرایط کسب و کار و اطمینان نسبت به شرایط اقتصادی است و در نقطه مقابل ریزش، افت و رکود در شاخص بورس هر کشور نشانه ای بسیار مهم از شرایط بحران یا رکود در اقتصاد آن کشور است.

          با این حال بحران یا شرایط نامناسب برای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی می تواند منجر به ناامنی اقتصادی و رکود در شاخص بورس آن کشور شود. در نتیجه خبرهای مهم هر بورس یا تغییرات مثبت و منفی شدید در شاخص هر بورس می تواند حائز اهمیت باشد.

          پ.ن:
          یزای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شاخص ، به این تاپیک سر بزنید

          نظر


          • #50
            رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار سهام Stock )

            در هر کشوری یک یا چند شاخص برای بازار اوراق بهادار و سهام آن کشور می تواند وجود داشته باشد.

            در بین کشورهای صنعتی شاخص های زیر دارای اهمیت است:

            - ایالات متحده Dow Jones, Nazdaq100, S&P500
            - انگلستان FTSE100
            - آلمان DAX
            - فرانسه CAC
            - ژاپن NIKKIE
            - استرالیا S&P/ASX 200
            - کانادا S&P/TSX
            - نیوزلند NZX 50

            نظر


            • #51
              رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار سهام Stock )

              بازارهای مالی از دو دیگاه می توانند بر نرخ ارز تاثیرگذار باشند:

              1- سرمایه در گردش بازارهای مالی می تواند بر روی بازار ارز تاثیرگذار باشد
              2- بازار بورس بوسیله نشان دادن شرایط اقتصادی می تواند بر بازار ارز تاثیر گذار باشد.

              نکته کلیدی: حالت تاثیر گذاری اولیه بصورت مستقیم و حالت تاثیرگذاری دوم که نام برده شد می تواند بصورت غیر مستقیم بر بازار ارز تاثیرگذار باشد.

              سرمایه گذاران بین بازارهای سهام و بازارهای دیگر به دنبال بالاترین بازدهی و بهره با کمترین ریسک هستند. در نتیجه در دوره هایی که یکی از این عوامل و پارامترها در کشورهای مورد نظر آنها دستخوش تغییر شود سرمایه خود را از آن بورس خارج کرده و به بورس یا بازاری می برند که بازدهی و سود بیشتر با ریسک کمتر برایشان داشته باشد این جابجایی سرمایه بین بورس ها و بازارهای مختلف بوسیله واسطه ای به نام بازار ارز برای تبدیل سرمایه از پول کشور مبدا به پول کشور مقصد نیاز دارد به همین دلیل تغییرات بازار سهام می تواند تاثیری عمیق و شدید بر بازار ارز هر کشور داشته باشد.

              مثال و نکته کلیدی:
              در اوایل سال 2009 برای تقویت شاخص ASX در استرالیا نسبت به تضعیف شاخص Dow jones در ایالات متحده روی داد. تقویت شاخص بورس در استرالیا که به دلیل توقف ریزش قیمت کالاهای اولیه در سطح جهانی ایجاد شد به همراه ایجاد تورم در این کشور باعث شد سرمایه گذاران نسبت به آینده بازار سهام در استرالیا خوشبین شوند در نقطه مقابل بحران اعتبارات و بدبینی نسبت به سیستم بانکی در ایالات متحده سطح سرمایه گذاری در بورس ها و بازارهای این کشور را به پایین ترین میزان در 90 سال گذشته رسانده بود در نتیجه می توان انتظار داشت که با تقویت بازار سهام در استرالیا و تضعیف بازارهای سهام در ایالات متحده شاهد تضعیف دلار و تقویت ارزهای کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند که بورسهای محلی آنها درحال تقویت بود باشیم این اتفاق در دوره ای کوتاه با اثری شدید روی داد. دقت شود در اینجا بورس ها حکم بازار پیشرو و مقدم و بازار ارز حکم بازار تاخیری و عقب تر را داشت. با این حال همیشه این حالت روی نمی دهد و در اغلب موارد بازار ارز حکم بازار پیشرو و مقدم را دارد و بورس ها حکم بازار تاخیری و عقب تر را دارند اما می توان در صورتی که در هر دو بازار سهام نشانه های خلاف جهت یکدیگر را در بلند مدت مشاهده کرد و این نشانه ها در بازار ارز بوجود نیامده باشد اینگونه نتیجه گرفت که بازار ارز نیز در جهت بازار سهام حرکت خواهد کرد و تقویت و تضعیف بازار سهام بر بازار ارز تاثیر بگذارد.

              نظر


              • #52
                رابطه های مهم چهار بازار اصلی با بازار ارز ( رابطه بازار ارز با بازار سهام Stock )

                شرایط دیگری که بازار سهام بر بازار ارز تاثیر می گذارد بابت تاثیرات بازار سهام بر عوامل بنیادی بازار ارز است.

                این موضوع با جابجایی سرمایه و تبدیل ارز بصورت مستقیم برای سرمایه گذاری در دو بورس مختلف، متفاوت است.

                برای این حالت استدلالی که وجود دارد شرایط داخلی اقتصاد یک کشور را نشان می دهد و در نتیجهء همین شرایط داخلی تقویت و تضعیف ایجاد می شود.

                نکته کلیدی: این حالت در واقع به عنوان نشانگری نزد معامله گران خارجی یا دلایل فاندامنتالی برای تاثیرگذاری ایجاد می شود.

                با بهبود شرایط کسب و کار در بنگاه ها و شرکت هایی که صادرات کالا و خدمات انجام می دهند بهبود بورس نشانه ای از بهبود شرایط اقتصادی آنها می باشد در نتیجه تقاضای تبدیل ارز نزد این شرکت ها و بنگاه ها افزایش پیدا می کند و از همین رو تقویت ارز محلی انتظار می رود. این نمونه معمولا در کوتاه مدت روی نمی دهد و در اغلب موارد شرایط آن در بلند مدت ایجاد می شود. به عنوان مثال یک بنگاه اقتصادی بزرگ که سهام آن در بازار سهام "داو جونز"جایگاه ویژه ای دارد مانند شرکت بوئینگ به دلیل بهبود شرایط کسب و کار توریسم در سال 2009 شرایطی بسیار مناسب را پیدا کرد و هر روز اخبار و گزارش های مناسبی در مورد این شرکت و بازارهای خارجی این شرکت به گوش می رسید. این عوامل باعث شد که در کنار تقویت شاخص های بورس در ایالات متحده انتظار برای تقویت دلار در سال 2009 به دلیل ایجاد محرک های مثبت دیگر برای دلار پیش بیاید. این عامل را در اصطلاح تاثیرات داخلی یک بورس بر نرخ ارز می نامند.

                غیر از تاثیرات داخلی یک بورس بر نرخ ارز یکی دیگر از شرایطی که بازار سهام می تواند بازار ارز را تحت تاثیر قرار بدهد شرایط داده ها، گزارش ها و عوامل بنیادی اقتصادی است. این عوامل باید شرایط تاثیرگذاری بر هر دو بازار ارز و سهام را داشته باشند. به همین دلیل است که از عوامل اقتصادی نام برده می شود زیرا عوامل سیاسی، اجتماعی و غیره معمولا تنها از دریچه عوامل اقتصادی می توانند بر هر دو این بازارها تاثیرگذار باشند. یک محرک خارجی مانند یک شاخص یا گزارش اقتصادی می تواند شرایطی را ایجاد کند که تحلیل گران و معامله گران بورس یک کشور نسبت به شرایط خوش بینی یا بدبینی پیدا کنند در نتیجه معامله گران و تحلیل گران بین المللی و خارجی نسبت به ارز آن کشور حساس شوند یا شرایط ارز آن کشور برای آنها از اولویت خارج شود.

                نکته کلیدی : این عامل برخلاف سایر عوامل تاثیرگذار بازار سهام بر بازار ارز می تواند در کوتاه مدت نیز ایجاد شود. شرایط قبلی که مورد اشاره قرار گرفت و مثال هایی که زده شد همه برای تحلیل های بلند مدت و بازه های زمانی نموداری بالای روزانه کاربرد داشت. در حالی که این استدلال آخر می تواند حتی در شرایطی بسیار کوتاه مدت و نمودارهای یک ساعته ارتباط این دو بازار را نشان دهد.

                نکته کلیدی: یک داده اقتصادی مهم یا شاخصی که در هر دو بازار دارای اولویت است منتشر شده است. خود این شاخص به نوبه خود در بازار ارز تاثیری نداشته است اما به دلیل اینکه پس از باز شدن بازار سهام، آن بازار تحت تاثیر و حرکت قرار گرفته است بازار ارز نیز دستخوش تغییر شده است.

                برای نمونه بارها دیده شده است که داده ای مانند نرخ بیکاری در ایالات متحده بهتر از پیش بینی ها اعلام شده است. این داده به نوبه خود تاثیری بر بازار ارز و نرخ دلار نداشته است اما با توجه به اینکه بازارهای سهام در ایالات متحده 30 دقیقه پس از اعلام این شاخص باز می شوند تحت تاثیری که تقویت بازار سهام به دلیل بهبود این شاخص نشان داده است نرخ دلار نیز تقویت شده است. دقت کنید در این جایگاه عامل اصلی ایجاد حرکت، شاخص اقتصادی است که در قدم اول بر روی بازار سهام تاثیر می گذارد و بازار ارز در نهایت تحت تاثیر بازار سهام دستخوش تغییر می شود و آن داده یا شاخص اقتصادی در مرحله نخست خود بر نرخ ارز تاثیر نداشته است.

                نظر


                • #53
                  خوب دوستان این تاپیک به سرانجام خود رسید ، امیدوارم که این تاپیک مفید واقع گردد و در معاملات شما تاثیر مثبت و باعث سودهی شما شود.

                  سوالات خود را میتوانید در اینجا بپرسید .


                  با تشکر - خلیل رحمانی
                  مدیر بخش اقتصادی و فنی - دپارتمان توسعه و تحقیق R&D کارگزاری PCM
                  2015/06/10 مصادف با چهارشنبه 20 خرداد ماه 1394

                  نظر

                  پردازش ...
                  X