اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

بورس چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • بورس چیست؟

    در کشور ما دو دیدگاه کاملا متفاوت به بازار بورس وجود دارد. عده‌ای سرمایه گذاری در بورس را یک ریسک بزرگ می‌دانند، در صورتی که افرادی می گویند بهترین روش سرمایه گذاری با وجود تورم‌های بالا، بازار بورس است.
    به راستی بورس چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ اهداف آن چیست؟ آیا بدون آموزش بورس هم می‌شود در بازار سود کرد؟
    برای شناخت و فهمیدن این موضوع که واقعا بورس چیست بهتر است ازتعریف بازار شروع کنیم. باید گفت بازار مکانی است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود.
    از یک نگاه دقیق‌تر می‌توان گفت هرگاه شرایطی به وجود آید که بین خریدار و فروشنده رابطه برقرار شود و معامله‌ای صورت پذیرد، بازار شکل می‌گیرد. بستر بازار می‌تواند فیزیکی و یا مجازی و از طریق اینترنت باشد.
    دو نوع دارایی‌های واقعی و دارایی‌های مالی در بازار وجود دارد. دارایی‌های واقعی همان دارایی‌های فیزیکی هستند (مثل زمین، ساختمان و انواع کالا مانند ماشین، لوازم خانگی و …)

    دارایی‌های مالی و کاغذی ماهیت اسنادی دارند، مثل سهام و اوراق مشارکت. بورس بازاری است که در آن دارایی‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد.
    سرمایه گذاری در بورس:
    تا چند سال اخیر، اکثر مردم تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌گذاری را نگهداری پول‌های خود در بانک می‌دانستند. علت این کار این بود که با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری آشنایی نداشتند. واژه بورس مثل امروز در بین مردم رایج نبود. آن‌ها نمی‌دانستند که یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در واحدهای یک شرکت، به اندازه دارایی خود در مالکیت آن شرکت شریک باشد. امروزه اکثر افراد با دریافت کد بورسی شروع فعالیتشان در بورس را با خرید عرضه های اولیه شروع می کنند. در زیر به معرفی انواع بازار بورس خواهیم پرداخت.

    بورس اوراق بهادار:
    بورس اوراق بهادار بازاری است که در آن دارایی‌های مالی مثل سهام، اوراق مشارکت، طبق قوانین خاصی معامله می‌شوند. خوب است بدانید بیشتر سرمایه گذاران بازار بورس در این بخش فعال هستند. بطورکلی هر گاه از بورس صحبت می‌شود منظور بورس اوراق بهادار است.

    شرکت‌ها الزاما باید شرایط و قوانین سازمان بورس را داشته باشند تا بتوانند در بازار بورس به فعالیت بپردازند. استاندارها و قوانین سازمان بورس باعث شده تا شفافیت اطلاعاتی در این بازار نسبت به سایر بازارها بیشتر باشد. شرکت‌هایی که شرایط لازم برای ورود به بازار بورس اوراق بهادار را ندارند، می‌توانند وارد بازاری به نام فرابورس شوند، به این دلیل که قوانین پذیرش برای ورود به فرابورس ساده‌تر است.

    کالج تی بورس با در اختیار داشتن کادری مجرب و کاملا حرفه‌ای در یک دوره آموزش بورس از صفر دوره ای شامل 13 جلسه، هرم موفقیت یک معامله گر حرفه‌ای را در قاب یک استراتژی با بازدهی عالی آموزش داده و به بیان موضوعاتی از قبیل تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، مدیریت سرمایه و رفتارشناسی سهام می‌پردازد.
    همچنین خوب است بدانید، هدف مجموعه کالج تی بورس، از برگزاری کلاس آموزش بورس، آموزش اصولی بورس از صفر می‌باشد تا بورس را از یک سرمایه گذاری پیچیده و ترسناک به یک سرمایه گذاری ساده و قابل فهم تبدیل کند.

پردازش ...
X